Izvērtējot citu valstu pieredzi, EM piedāvā fonda finansēšanai ieviest terminētu Subsidētās enerģijas nodokli (SEN), ar kuru apliks valsts sniegto atbalstu subsidētās enerģijas ražotājiem. SEN ieviešanu gan kritiski vērtē Latvijas Atjaunojamās enerģijas federācija.
EM atgādina, ka vēsturiski izveidotā dāsnā subsidētās elektroenerģijas atbalsta sistēma rada riskus būtiskam OIK apjoma pieaugumam - no 1,89 santīmiem par kilovatstundu 2013. gadā līdz 2,61 santīmam par kilovatstundu 2016. gadā.
Iecerēts, ka SEN varētu tikt ieviests uz laiku līdz 2018. gadam, paredzot tā samazinājumu vai izbeigšanu, ja tiek panākts OIK ietvaros izmaksājamo subsīdiju apjoma samazinājums. Subsidētās enerģijas nodoklis ir juridiski pamatots risinājums, kas ļauj apturēt OIK pieaugumu jau nākamgad, uzsver ministrija.
Elektrības sadārdzināšanās saistībā ar OIK apjoma pieaugumu īpaši sāpīgs jautājums ir finanšu grūtībās nonākušajai a/s Liepājas metalurgs (LM), kā arī citiem uzņēmumiem, kuru «tehnoloģiskajos procesos ietverta metāla kausēšana, kas rada lielu enerģijas patēriņu», norāda Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības asociācijas izpilddirektors Toms Grīnfelds.
Savukārt EM paudusi viedokli, ka LM problēmu pamatā ir nelabvēlīga situācija metalurģijas nozarē un pieņemtie biznesa lēmumi, nevis OIK maksājumi, kas veido salīdzinoši nelielu daļu no LM kopējiem izdevumiem. EM saņēmusi informāciju arī no citiem komersantiem par OIK nākotnes pieauguma potenciālo apgrūtinājumu un ietekmi uz starptautisko konkurētspēju.