Nākamgad būs pirmā reize kopš 1989. gada, kad pasaules čempionāts notiek reizi divos gados. Covid-19 pandēmijas dēļ 2020. gada PČ Šveicē atcēla. Tādējādi varēs pārliecināties, vai līdzjutēju interese būs lielāka, lai gan nav zināms, kāda situācija pasaulē būs nākamā gada pavasarī.
Bažījoties par savu veselību, daļa hokeja līdzjutēju var atteikties no spēļu vērošanas klātienē, taču organizatoriem ir ļoti būtiski aizpildīt vietas tribīnēs, jo budžetā ienākumi no pārdotajām biļetēm sasniedz 90 procentu, norāda Hokeja akadēmijas vadītājs Edgars Buncis. Sliktā ziņa ir tā, ka no biznesa viedokļa Latvijai nav parocīga grupa.
Ar iekrātu pieredzi
Buncim labā atmiņā ir 2006. gads, kad Rīgā pirmo reizi tika sarīkots pasaules čempionāts hokejā. Tajā laikā viņš pildīja Arēnas Rīga direktora pienākumus, tāpēc plaša mēroga pasākumu rīkošana viņam nav sveša. Ir jau izpratne par to, kuras lietas ir svarīgas, kurām ir jāpievērš lielāka vērība un kurām ne tik ļoti. Organizatoriskā darba pieredzi Edgars ir ieguvis arī Ukrainā. 2012. gadā viņš saņēma darba piedāvājumu kļūt par HC Donbass komandas ģenerāldirektoru.
Tā bija Donbasa pirmā sezona Kontinentālajā hokeja līgā (KHL), un Bunča pārziņā bija viss, izņemot sportisko sadaļu. Finanses, darbs ar sponsoriem un līdzjutējiem, arī jaunās arēnas projekta uzraudzība. Tajā laikā Donbasa struktūra bija visai liela, jo Donbass II spēlēja Ukrainas čempionātā un bija pilnvērtīgs lielās komandas fārmklubs. Tad vēl bija HC Donbass bērnu hokeja akadēmija, kuras sastāvā bija iekļauti 1998./1999. gadā dzimušie jaunie spēlētāji, un šī komanda spēlēja Maskavas čempionātā. Edgaram bija jānodrošina komandas ceļošana no Doņeckas uz Maskavu un atpakaļ. Vēl Latvijas Hokeja federācijā Buncis pildīja sporta direktora pienākumus. Tāpat viņš hokeju iepazinis no vecāku skatpunkta, jo dēls Filips spēlē ASV Arizonas Universitātes komandā un aizvadījis arī četras spēles Latvijas valstsvienības sastāvā. Edgars pats ir bijis airētājs. Pasaules U18 čempionātā izcīnījis trešo vietu.
Jāsaskaņo ar Infront
Rudenī izveidotā Hokeja akadēmija pārņēma Latvijas Hokeja federācijas iegādātās komerctiesības. Arī tās, par ko tika samaksāts kompānijai Infront, tas ir, par sponsoru paketēm jeb sponsoru piesaisti. Tā bija pietiekami liela summa.
Atbalstītāju piesaistē Hokeja akadēmijai nav iespējas darboties visos virzienos. Piemēram, Škoda jau ilgus gadus ir pasaules čempionāta atbalstītājs, un Hokeja akadēmija nedrīkst parakstīt līgumu ar kādu citu auto ražošanas kompāniju. Šī nozare ir slēgta. Tātad neviens cits auto ražotājs kā atbalstītājs pasaules čempionātā Rīgā nebūs objektīvu iemeslu dēļ. Potenciālais sadarbības partneris var izrādīt interesi, un pastāv iespēja nonākt jau līdz skaitliskiem lielumiem vai praktiskiem darbiem, bet tajā nozarē ir jāsaņem Infront atļauja piesaistīt šo sponsoru. Infront ir visu komerctiesību turētājs. Šīs tiesības kompānija ir nopirkusi no Starptautiskās Hokeja federācijas (IIHF).
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 12. - 18. jūnija numurā! Ja vēlaties žurnāla saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!