«Nedomāju, ka kāda no šīm aviolīnijām būtu izdzīvojusi bez apvienošanās,» laikrakstam The Washington Post uzsvēra Džošua Šanks no domnīcas Eno Center for Transportation un norādīja, ka vissmagāk šobrīd klājas kādreiz varenajai American Airlines, kas nonākusi uz maksātnespējas sliekšņa.
«Apvienotajai aviokompānijai būs nepieciešamais mērogs, vēriens un iespējas efektīvāk un ienesīgāk sacensties globālajā tirgū,» raidsabiedrība BBC citēja US Airways vadītāju Dagu Pārkeru, kurš tiek minēts kā apvienotās kompānijas izpilddirektors.
Kompānijā, kuras apvienošana vēl jāapstiprina konkurences regulatoriem un bankrota tiesai, 72% piederēs American Airlines kreditoriem. Tai būs 94 tūkstoši darbinieku, 950 lidmašīnu, ik dienu tiks nodrošināti ap 6,5 tūkstošiem lidojumu.
Eksperti brīdinājuši, ka kompāniju apvienošanās varētu nozīmēt arī aviobiļešu cenu kāpumu. «Nebūtu prātīgi pieņemt, ka cenas nekāps, taču, visticamāk, tās pieaugs tikai nedaudz,» uzsvēra Airline Weekly.