Dienas aptaujātie ceļu satiksmes drošības eksperti norāda, ka šādu iespēju ieviest vajag un tā ne tikai nepasliktinās drošību uz ceļiem, bet to varbūt pat uzlabos, jo ar automātisko ātrumkārbu braukt iesācējam ir vieglāk. «Ar automātisko kārbu braukšana ir drošāka, tīri pēc statistikas, ir mazāk iespēju iekulties avārijā, jo mazāk jākoncentrējas uz sajūga spaidīšanu. Tā ir tikai ērtāka un drošāka braukšana. Man pašam ļoti patīk braukt ar «automātu»,» atzīst auto žurnālists Pauls Timrots.
CSDD pārstāvis Jānis Aizpors skaidro, ka aizliegums kārtot braukšanas eksāmenu ar automātisko ātrumkārbu pastāvējis, jo automātiskās kārbas agrāk bijušas maz izplatītas, turklāt iemācīties braukt ar mehānisko ir grūtāk, bet no mehāniskās uz automātisko pāriet ir vieglāk. Tādēļ arī noteikts, ka braucējam jāiet grūtākais ceļš. «Bet tagad, kad automātiskās jau ir ļoti izplatītas, daudzi cilvēki saka, ka visu mūžu brauks tikai ar automātisko,» viņš atklāj iemeslus, kādēļ izlemts mainīt noteikumus. J. Aizpors arī piebilst, ka zināma atšķirība tomēr tikšot saglabāta - ja cilvēks būs nolicis eksāmenu ar automātisko ātrumkārbu, viņam tiesībās būs īpaša atzīme, kas liegs braukt ar mehānisko. Ja šis noteikums tiks pārkāpts, autovadītāju vienkārši sodīs par braukšanu bez tiesībām.
Drošas braukšanas skolas apmācību direktors Andris Pļavenieks uzsver, ka atļauja kārtot eksāmenu ar automātisko kārbu varētu uzlabot drošību uz ceļiem. «Tikai gāze, bremze, un nav nekas jādomā par to, kurā ātrumā pārslēgties. Cilvēks daudz objektīvāk var pievērsties ceļam, zīmēm, paskatīties spoguļos, vispār sekot situācijai. Nekā slikta te neredzu, varbūt tik tiešām sen to vajadzēja izdarīt,» viņš uzskata.
Šobrīd CSDD ir tikai viena automašīna ar automātisko ātrumkārbu, ar kuru varēs likt eksāmenus. Tas gan būs iespējams tikai no rudens. CSDD pagaidām neprognozē, cik īsti piekritēju šai iespējai atradīsies un vai viņiem nebūs jāstāv rindā uz vienīgo auto, tomēr A. Pļavenieks paredz, ka situācija varētu attīstīties līdzīgi kā Lietuvā: «To ieviesa, vietējais CSDD nopirka vairākas automašīnas, un sākotnēji pieprasījums bija liels. Bet tad cilvēki atjēdzās, ka viņiem tik tiešām nav tiesību braukt ar mehānisko kārbu, un popularitāte nedaudz pazuda, bet kā viens no veidiem tas saglabājās.»