Tas ir politisks lēmums. Ja tiks pieņemts viens šāds lēmums, tad dzelzceļš ir apstājies, bet ostas var kādu laiku izvilkt, neko neinvestējot,» uzsver N. Krūmiņš un piebilst, ka jebkurā gadījumā ostas varēs eksistēt, bet dzelzceļa eksistence būs problemātiska, jo infrastruktūra ir jāuztur un katru gadu tajā ir jāiegulda lieli līdzekļi - vairāki desmiti miljonu eiro gadā. Nozare.lv
Krūmiņš: dzelzceļam tranzītu vajag
Svarīgākais - atrast noieta tirgu
Topošajam a/s Liepājas metalurgs (LM) īpašniekam - Ukrainas uzņēmumam KVV Group - svarīgākais uzdevums būs atrast produkcijas noieta tirgus, jo LM nišas un tirgi uzņēmuma dīkstāves laikā jau ir zaudēti, uzskata Latvijas Mašīnbūves un metālapstrādes uzņēmumu asociācijas prezidents Vilnis Rantiņš. «Nav šaubu, ka LM darbību var atjaunot, uzņēmums nav izlaupīts. Tomēr svarīgākais ir tirgi, jo pēdējā laikā ļoti augusi Ķīna, kas nu jau ražo ap 50% pasaules tērauda produkcijas. LM tehnoloģijas ir tādas, ka rūpnīca var ražot dažāda veida tēraudu, tāpēc jādomā par specifiskiem nišas produktiem, kuriem tirgu atrast būtu vieglāk,» sacīja V. Rantiņš. Par to, kas viņam ir zināms par KVV Group, V. Rantiņš sacīja, ka par tādu uzņēmumu nav dzirdējis un tāpēc esot grūti objektīvi izvērtēt tā spējas atjaunot ražošanu LM. Tomēr V. Rantiņš izteica cerību, ka tas izdosies. Nozare.lv