PV esot pārliecinājis valdības locekļus, ka sarunas iet pareizā virzienā un ir iespējas panākt vienošanos - tā pēc valdības sēdes, kurā tika pieņemts lēmums par sarunu turpināšanu, paziņoja satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Neskatoties uz kuluāros izskanējušo informāciju par to, ka valdība ir noskaņota neturpināt neveiksmju vajāto vilcienu iepirkumu un vairāk atbalsta finansējuma pārdali citiem dzelzceļa projektiem, valdības sēdē, pretēji iepriekš plānotajam, vēl netika izskatīti iespējamie pieejamā ES finansējuma pārdales varianti par labu Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstībai un Rail Baltica projektam.
Savukārt PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis norādīja, ka uzņēmums joprojām cer, ka mediācijas process beigsies pozitīvi, ar izlīgumu un vilcienus varēs pirkt par Eiropas Savienības (ES) naudu, tomēr neizslēdz iespēju, ka sarunas var noslēgties arī bez rezultāta. A. Birkmanis atzina - kopumā kopš 8. februāra sarunas starp CAF un PV ir virzījušās konstruktīvi, un «var teikt, ka 97% no līguma ir saskaņoti», tomēr līgums vēl ir jāsaskaņo ar Satiksmes un Finanšu ministriju, lai nodrošinātu to atbilstību Latvijas un ES iepirkumu likumdošanai.
Gan A. Matīss, gan A. Birkmanis atzīst - neatkarīgi no tā, kā noslēgsies sarunas, PV bez jauniem vilcieniem nepaliks, bet tam vienīgi nāksies meklēt citus iepirkuma variantus un, visticamāk, ritošā sastāva atjaunošana būs gausāka. Jauni vilcienu sastāvi uzņēmumam ir nepieciešami, jo uzņēmuma ritošais sastāvs ir pārāk novecojis un tā kopējais skaits dažkārt ir nepietiekams pat esošo vajadzību nodrošināšanai. Sarunu ar CAF neizdošanās gadījumā uzņēmumam no vilcienu iepirkumam paredzētajiem līdzekļiem PV ritošā sastāva modernizācijai būs pieejami aptuveni 10 miljoni latu, kuri, pēc A. Birkmaņa teiktā, tiks izmantoti uzņēmuma dīzeļvilcienu atjaunošanai. PV vadītājs skaidroja, ka saistībā ar plānoto Latvijas dzelzceļu tīkla elektrifikācijas programmu elektrovilcienu rekonstrukcija šobrīd ir kļuvusi nelietderīga - pašreiz izmantotie elektrovilcieni pēc dzelzceļa elektroapgādes sistēmas modernizācijas vairs nebūs izmantojami, jo šobrīd izmantotie elektrovilcieni izmanto līdzstrāvu, savukārt modernizētajā dzelzceļa elektroapgādes sistēmā tiks izmantota maiņstrāva un lielāks spriegums.