Ja būtu jāreklamē jauns SUV modelis, ko jūs censtos uzsvērt? Teicamu degvielas ekonomiju, neordināras bezceļa uzveikšanas spējas vai iespēju vienlaikus vest septiņus pasažierus un vēl piepūšamo laivu?
Neviena ideja nav peļama, lai gan trāpa pilnīgi atšķirīgai auditorijai. Tieši tāpēc man nav skaidrs, kāpēc no visām jaunās Kuga īpašībām Ford izvēlējies reklāmās uzsvērt iespēju atvērt bagāžnieku un pašūpojot kāju zem bampera.
Rodas iespaids, ka labi apmaksātu reklāmas ģēniju neuztrauc, ka brīnumainā, ekrānā tik lieliski funkcionējošā opcija Ford Kuga pieejama tikai tad, ja pircējs piemaksājis 400 latus. Diez vai pircējs to darījis, jo iepriekš jau atklājis, ka daudz noderīgākie parkošanās sensori nav iekļauti pat topa Titanium versijā un par tiem jāpiemaksā 200 lati - 2013. gada modelī, kas ir četrarpus metrus garš krosovers!
Visvairāk reklāmā aizvaino tas, ka nav minēts, ar ko vēl jaunais Ford krosovers var lepoties, bet saraksts nav īss.
Elegance tautai
Lai gan pirmās paaudzes Kuga bija viens no vislabāk braucošajiem kompaktajiem krosoveriem, tas izgāzās ikdienā svarīgākos uzdevumos, tāpēc nekad nespēja panākt segmenta līderus VW Tiguan, Toyota RAV4 un citus.
Novecojis salons no veca Focus, mazs bagāžnieks un nedienas ar automātisko kārbu ieviešanu bija tikai lielākie nesmukumi.
Saglabājot to pašu riteņu bāzi un atraktīvo Focus šasiju, Ford uzbūvējis par astoņus centimetriem garāku Kuga, kas sānskatā atgādina izcili veiksmīgo minivenu S-Max, bet no priekšas kaut ko līdzīgu Porsche Cayenne tautai.
Tālu viens no otra novietotie pamatlukturi un dienasgaitas lampas vizuāli padara priekšpusi augstāku un iespaidīgāku.
Tomēr ar gaismas tehniku Ford nevar īpaši lepoties, un vizuālā tēla uzlabošanai derētu nolaupīt kādu Audi inženieri, kas izgudrotu pasaulē vēl neredzētu LED svītru kombināciju. Toties Ford izdevies panākt, ka salīdzinoši nelielie 17 collu riteņi neizskatās par mazu.
Centimetrs te, metrs tur
Izdzirdot, ka asu attālums nav mainījies ne par milimetru, varētu gaidīt, ka vietas Kuga salonā nav kļuvis daudz vairāk. Tomēr jauna virsbūve un atjautīgs plānojums ļāvis iegūt tik daudz vietas aizmugurē, ka Kuga piekāpjas tikai Honda CR-V. Priekšā vietas ir papilnam un būtu vēl vairāk, ja panelis nelīstu tik tālu salonā.
Aizmugurējie sēdeklīši, tos salokot, izrādās plāni un viegli kā papildvietas teātrī. Tādējādi Ford ieguvis pamatīgu izmēru bagāžnieku, bet viltība līdz galam nav izdevusies, - nolokot atzveltnes, bagāžnieka grīdā izveidojas pakāpiens. Tomēr MTB velosipēds ar 29 collu riteņiem Kuga tik un tā ietilpst, nenoņemot priekšējo riteni.
Robustais paneļa dizains ar milzu spraugām pie durvīm un brutāla izskata ventilācijas regulēšanas rullīšiem ir tipisks mūsdienu Ford. Tomēr masīvās detaļas disonē ar pārlieku sīkiem simboliem infodisplejos un klimata sistēmas lodziņā.
Spozme parādās braucienā
Tā kā Ford pēdējos gados bijis maz, ar ko izcelties starptautiskajā arēnā, uz nebēdu tiek ekspluatētas nedaudzās spožās pērles. Viena no tām ir EcoBoost benzīna turbodzinēju sērija, kuras lepnums - viena litra trīs cilindru agregāts - saņēmis Gada dzinēja godalgu un ir patiešām progresīvs, efektīvs un gana jaudīgs, lai aizstātu parastu 1,6 motoru.
Panākumu degsmē Ford mēģinājis pielietot šo metodi Kuga, aizstājot visus benzīna dzinējus ar 1,6 litru EcoBoost. Runājot īsi - tas nedarbojas, vismaz ne šādas klases un izmēru automobilī. Kuga amortizācija ir patīkami blīva, stūrešana - atsaucīga, taču mazāk asa nekā Focus, tāpēc labāk atbilst šādu izmēru automašīnai. Ford nepiedāvā nekādas bezceļu braukšanas papildierīces, taču vēl ziemā pārliecinājāmies, ka Kuga pa šķēršļotu apvidu brauc daudz drošāk, nekā varētu gaidīt.
Veco Haldex tipa mehānismu šeit aizstājusi sistēma ar elektroniski vadāmu starpasu sajūgu, kas spēj uz aizmugurējiem riteņiem novadīt līdz pat 100% griezes. Braucot pa sniegu vai smiltīm, vadītājs nekādu diskomfortu nemana, kamēr dažos Kuga konkurentos procesu pavada brīdinoši pīkstieni, elektroniska stenēšana un neglīti transmisijas krakšķi.
Līdz ar to vienīgais, kas traucē, izņemot nedaudz haotisko paneli, ir primitīvā PowerShift svira. Konkurentu manuālajiem režīmiem un sportiskiem taustiņiem uz stūres Ford liek pretī anahronisku divplecu pogu ātrumkloķa sānos. Diemžēl tieši šādas nianses, kā arī X cilvēkiem izstrādātais Sony radio aizēno atlētisko, moderno un dinamisko Kuga būtību, kas ir pārāka par dažu daudz labāk pārdotu šīs klases automašīnu.