Rīgas Centra rajona tiesā ar prasības pieteikumu pret aviokompāniju vērsusies Krievijas banka Investbank. Bijušais airBaltic un uzņēmuma Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) vadītājs Bertolts Fliks pirms pāris gadiem ar Investbank noslēdza kredītlīgumu, par kredīta galvotāju izmantojot airBaltic. Jautāts par to, vai, prognozējot aviokompānijas turpmākos finanšu rādītājus, ņemta vērā šī tiesvedība, airBaltic pārstāvis Jānis Vanags atbild: «Ar tādām lietām patlaban nevaru spekulēt. Pilnīgi skaidrs, ka mēs neatzīstam šīs saistības, un mūsu juristi strādās, lai mūsu pozīciju aizstāvētu.»
Juristiem nāksies pacīnīties arī tiesvedībās, kas saistītas ar bankrotējošo Lietuvas banku Snoras. Banka Rīgas apgabaltiesā iesniegusi trīs prasības saistībā ar aviokompānijas īpašumtiesībām, un pērn 6. decembrī ierosinātas divas lietas. Vienā no lietām Snoras prasa atzīt par spēkā neesošu 2011. gada 3. oktobra airBaltic glābšanas vienošanos. Savukārt otra prasība saistīta ar 3. oktobra vienošanās sekām. Jāatceras, ka 2011. gada 30. novembrī Latvijas Krājbanka izlietoja finanšu ķīlu, tādējādi pārņemot BAS piederošās airBaltic akcijas, ko tālāk pārdeva Satiksmes ministrijai (SM). Rezultātā valsts kļuva par 99,78% airBaltic akciju īpašnieku, bet tagad Snoras apstrīd gan ķīlas realizāciju, gan noslēgto pirkuma līgumu starp Krājbanku un SM, jau vēstīja portāls Diena.lv
Jau ziņots arī, ka pērn rudenī Eiropas Komisija (EK) sākusi padziļinātu izmeklēšanu, lai pārbaudītu, vai vairāki valsts atbalsta pasākumi, ko Latvija sniegusi airBaltic, atbilst Eiropas Savienības (ES) noteikumiem par valsts atbalstu. Izmeklēšana sākta pēc BAS sūdzības EK Konkurences ģenerāldirektorātā.
Par to, vai EK varētu atzīt, ka Latvijas valsts palīdzība lidsabiedrībai ir neatļauta atbalsta forma, pagaidām pāragri izteikt secinājumus, uzskata J. Vanags un vien norāda: «Mēs esam nodibinājuši ekspertu darba grupu, kas strādā ar šiem jautājumiem.» Uz jautājumu par to, vai airBaltic gatava tam, ja EK varētu likt atmaksāt valsts ieguldīto naudu, J. Vanags atbild ar neizpratni: «Vai varam saplānot, ko nolems Eiropas Komisija? AirBaltic neplāno Eiropas Komisijas lēmumus.» Uz jautājumu par to, tieši cik daudz Latvijas valsts naudas ieguldīts airBaltic, J. Vanags nevēlējās atbildēt.