Jau nosauc par gada notikumu mūzikā Hermanim jādomā, vai nav laiks pirkt māju Zalcburgā
Pievienot komentāru
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Bez nosaukuma
Tuvākās operas Die Soldaten izrādes:
22., 24., 26., 28. augustā
Zalcburgas festivāla
mājaslapa:
Bez nosaukuma
Līga Ulberte,
teātra kritiķe
A. Hermaņa Die
Soldaten satriec ar vērienu. Režisors, kurš ir arī scenogrāfs,
milzīgo spēles telpu, saglabājot tās autentiskumu, iedarbinājis
vairākos līmeņos, lai muzikāli, dramatiski un vizuāli izstāstītu
stāstu par sievietes bojāeju vīriešu pasaulē. Uz skatuves ir
nemitīgas simultānas norises, kurās spēlē visi: aktieri -
dziedātāji (brīnišķīga galvenajā lomā ir Lora Aikina), mūziķi,
zirgi, siens. Iestudējumā ir gan Hermaņa rokrakstam raksturīgā
ironija un metaforiskums, gan agrāk nebijis mērogs, kas sajūsmina
un fascinē.
Inga Šteimane,
mākslas zinātniece
Tas
bija brīnišķīgs, lielisks pārdzīvojums! Skatoties izrādi, man radās
kultūrpolitisks lepnums. Sēžot Zalcburgas zālē un vērojot publikas
reakciju, bija lepnums par to visu, par ko mēs priecājamies Rīgas
Jaunajā teātrī - Hermaņa paņēmieniem, viņa stilu. Tas, ko mēs
augstu vērtējam Rīgā, ir lielisks arī plašākā kontekstā. Kā
absolūti veiksmīgu vērtēju Hermaņa modernisma valodu. Bernda Aloīza
Cimmermaņa mūzika lieliski saderēja kopā ar Hermaņa stilu. Varbūt
līdz galam neizpratu operas morālo problēmu loku, bet, manā
skatījumā, forma ņēma virsroku. Iespaidi ir tādi, ka tas viss kopā
izskatījās lieliski.
Sarmīte Ēlerte,
premjera ārštata
padomniece
Kareivja iestudējums Zalcburgas festivālā ir
ārkārtīgi iespaidīgs veids, kā Alvis Hermanis ir iegājis Eiropas
uztverē jaunā žanrā, - jo mēs jau zinām, ka viņš savā laikā ir
iestudējis operu Ugunī un naktī. Šis iestudējums ir tik
iespaidīgs, ka, es domāju, tam sekos daudzi uzaicinājumi. Veids, kā
Kareivja stāstu ir izstāstījis Hermanis, atver arī mūziku
- tu nevari palikt vienaldzīgs pat, ja mūzika šķiet sarežģīta un
grūti uztverama. Spriežot pēc publikas reakcijas, tas bija
neapšaubāms panākums, patiesībā dubults panākums, jo arī skatuves
un telpas risinājums ir Hermaņa, - viņš ir izrādes režisors un
scenogrāfs. Domāju, ka brīnišķīgs pienesums operai ir Hermaņa kā
dramatiskā režisora spēja iestudējumam piešķirt dziļumu, attiecību
skaidrību un izstrādātas detaļas, kas rada kopējo iespaidīgo
inscenējumu. Pirms Hermaņa Kareivju pirmizrādes Zalcburgas
festivāla direktors teica - Hermanim būtu jādomā par to, vai nav
laiks pirkt māju Zalcburgā. Nozīme tam ir pilnīgi skaidra, jo
acīmredzot arī turpmāk uz šo pasaules mūzikas galvaspilsētu
Hermanim būs jauni un jauni uzaicinājumi.
Ģirts Rungainis,
investīciju baņķieris
Es nepretendēju, ka es būtu
izsmalcināts savā mākslas izpratnē, bet pietiekami ilglaicīgs un
biežs kultūras pasākumu apmeklētājs gan esmu. Mēs ar kundzi esam
ilglaicīgi Zalcburgas festivāla apmeklētāji, esam redzējuši daudz
un dažādus iestudējumus, tāpēc varu teikt, ka Hermaņa
Kareivji bija ļoti spēcīgs notikums. Lai arī diezgan
abstraktā mūzika nesagatavotam klausītājam varētu izklausīties
diezgan kakofoniska, kopējais efekts ir ļoti spēcīgs - lieliska
režija, spilgta, bet ne pašmērķīga scenogrāfija, kas izcēla un
darbojās kopā ar visu pārējo - mūziku, sižetisko līniju.
Neskatoties uz to, ka operas pamatā ir visai veca luga, uz pilnīgi
cita fona tā padarīta saprotama arī mūsdienu kontekstā.
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!
0 komentāri