Soprāns Inga Kalna Rīgā debitēs Dezdemonas lomā. Koncertuzvedumu diriģēs Normunds Vaicis. Jago lomā pirmo reizi iejutīsies Jānis Apeinis. Nelielā, taču ļoti atbildīgā Emīlijas loma uzticēta jaunajai dziedātājai Olgai Jakovļevai. Līdzās LNO orķestrim un korim koncertuzvedumā iesaistīts Rīgas Doma zēnu koris.
«Labāk skatīties labu koncertizpildījumu nekā sliktu iestudējumu, kas novērš uzmanību no mūzikas,» A. Antoņenko un I. Kalna nenožēlo, ka izpaliks izrādes teatrālie krāšņumi. Šīs operas mūzika ir ļoti smalka, dziļa un krāsaina. Turklāt beidzamo reizi še skanējusi Kārļa Zariņa 70 gadu jubilejā 2000. gada rudenī.
42 gadus vecā verdzību pārcietušā maura Otello vokāli un psiholoģiski sarežģīto lomu šodien visā pasaulē atveido tikai divi tenori Johans Bota un Aleksandrs Antoņenko, kuram 2006. gadā piezvanījusi aģente, sakot, ka «briest nenormāls projekts». Aleksandram bija jābrauc uz noklausīšanos Zalcburgā pie Muti. «Es aģentei jautāju - kas tieši man jāiemācās? Viņa teica: «Nekas! Aizbrauksi, pastrādāsi ar pianistu un parādīsies!» Aizbraucu, trīs dienas mācījāmies. Kad nodziedāju āriju, Muti ieinteresējās un 40 minūtes ar mani strādāja. Un, kad pirmā cēliena dueta beigās nodziedāju pianissimo, kas man pat šodien dažreiz neiznāk, Muti pateica: «Tu esi mans Otello!» Pēc tam braucu pie viņa uz Ravennu, Boloņu, Zalcburgu un Vīni. Viņš pats spēlēja klavieres un mācīja katru skaņu. Un varat iedomāties? Rīt Zalcburgā pirmizrāde, bet viņš mani izsauc uz stundu! Maestro bija apmierināts, taču lika gatavoties sliktai kritikai,» atceras A. Antoņenko.
Tā arī notika, jo šis iestudējums lauza stereotipus - bez kliegšanas un ar izkoptu legato. 2008. gada augustā, kad A. Antoņenko debitēja Zalcburgas festivālā, I. Kalna tur dziedāja Mocarta operā Burvju flauta. Aleksandrs noīrējis mašīnu un kopā ar Ingu un viņas ģimeni - dzīvesbiedru un mazo meitiņu - brīvbrīžos apbraukājis visu gleznaino apkaimi. Festivāla laikā R. Muti sarīkotajā noklausīšanās sesijā Inga Kalna tika izcelta labāko soprānu trijotnē. Kad nodziedājusi Mocarta āriju, maestro viņai jautājis: «Vai Dezdemonu dziedi? Nē? Kāpēc?! Parasti dziedi baroku? Un kā tu samazini balsi?!» Jau tolaik abi Latvijas dziedātāji runājuši, ka būtu lieliski dziedāt kopā.