Savukārt, lai piesaistītu un rekrutētu labākos speciālistus, Latvijas darba tirgū pieaugoša nozīme ir pievilcīgam darba devēja tēlam, par ko liecina veiksmīga un uz attīstību vērsta uzņēmējdarbība, laba reputācija un augsta sociālā atbildība.
Tas viss nav paveicams bez personāla vadītāju palīdzības, tomēr TNS pētījums rāda, ka viņu loma Latvijas uzņēmumos par ļoti būtisku tiek atzīta salīdzinoši retāk nekā pirms dažiem gadiem veiktā identiskā pētījumā.
Nostāju, ka personāla vadītāju un speciālistu loma uzņēmumā kļūst būtiskāka, patlaban pauž nedaudz vairāk kā trešdaļa (38%) uzņēmumu vadītāju, savukārt 2011. gada pētījumā tā domāja 51%. Vienlaikus ir kļuvis vairāk to uzņēmumu vadītāju, kuri teic, ka esošajā situācijā nav notikušas būtiskas personāla vadītāju lomas izmaiņas (33%) vai arī ka šo speciālistu loma ir kļuvusi pat mazāk svarīga, jo būtiskākas ir citas aktualitātes (21%). Tomēr, ja iepriekš personāla vadītāju lomas pieaugumu vairāk uzsvēra mazo uzņēmumu darbinieki, patlaban uz to vairāk norāda lielo uzņēmumu vadītāji, kā arī tie, kas vada uzņēmumus ar ārvalstu īpašumtiesībām.
«Domājams, ka personāla vadītāju un speciālistu lomas būtiskuma pieaugumu Latvijas uzņēmumos ekonomiskās krīzes gados lielā mērā noteica nepieciešamība rast pareizos lēmumus attiecībā uz darbinieku skaita, atalgojuma un uzņēmuma struktūras izmaiņām, kamēr pašlaik vadības līmenī par šiem jautājumiem vairs tik daudz runāts netiek,» tendences komentē TNS personāla pētījumu eksperte Signe Kaņējeva. «Patlaban uzņēmumu vadītāji personāla vadītājos vēlas redzēt nevis šauru lietvedības funkciju veicējus, bet gan ekspertus darbinieku motivēšanas, noturēšanas un attīstības jautājumos, kā arī sekmīgus vidutājus starp vadību un darbiniekiem un stratēģisko lēmumu pieņemšanas partnerus. Šī tendence ir izteiktāka tieši lielajos uzņēmumos, kur personāla vadītāji ir pierādījuši sava darba pievienoto vērtību un ieguvuši vietu uzņēmumu valdēs. Ja uzņēmuma vadītājam nerūp nekādas citas personālvadības funkcijas ārpus lietvedības, ir grūti sasniegt uzstādītos biznesa mērķus uzņēmumā.»
Uzņēmumu stratēģijas izstrādē patlaban iesaistās 58% personāla vadītāju, bet 13% to nedara nemaz, rāda pētījums, taču arī pirms diviem gadiem situācija bija līdzīga.