Lai gan mūsdienās tehnoloģijas ir ļoti attīstījušās un kino ir visapkārt, kā rezultātā bērni aug nemitīgā audiovizuālo tēlu ielenkumā, skolu sistēma tam absolūti netiek līdzi. Diemžēl netiek mācīts ne izprast audiovizuālos tēlus, ne saprast, kā veidojas kino valoda.
Lai risinātu situāciju, sākotnēji bijusi doma skolās ieviest atsevišķu mācību priekšmetu Kino vēsture, taču pretestība bijusi liela. Gan bijusī, gan tagadējā izglītības ministre norādījusi, ka jaunus priekšmetus izglītības programmā nav iespējas iekļaut. Taču tagad NKC sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru radījis informatīvu izdevumu Kino skolās, kura mērķis ir veicināt Latvijas filmu pieejamību un izmantošanu vispārizglītojošo skolu mācību procesā. Pēc D. Rietumas teiktā, tas ir pirmais solis, lai arī skolās saprastu, ka kino ir milzīgs spēks. Mērķis ir panākt, ka kino tiek integrēts jau esošajos mācību priekšmetos.
Projektā izmantota 21 Latvijā veidota filma, kas pamatā tapušas pēdējos gados. Mācību stundu plāni ir paredzēti 1.-3. klasei, 4.-6. klasei, 7.-9. klasei un 10.-12. klasei. Filmas un mācību stundu plānus paredzēts izmantot dažādu mācību priekšmetu, piemēram, sociālo zinību, Latvijas vēstures, Latvijas un pasaules vēstures, politikas un tiesību, kulturoloģijas un vizuālās mākslas, satura apguvē. Mērķis ir palīdzēt skolotājam izvēlēties konkrētu latviešu filmu, tās fragmentu, lai paspilgtinātu vai ilustrētu kādu noteiktu mācību tēmu.
D. Rietuma atzīmē, ka unikāli ir tas, ka projektā plecu pie pleca ir strādājuši gan pedagogi, kuri sagatavojuši stundu plānus un darba lapas, gan kino teorētiķi, kuri izveidojuši aprakstus par katru filmu, raksturojot šo filmu mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus, kā arī iezīmējot dažādus kultūrvēsturiskos kontekstus.
Visi materiāli skolotājiem būs iegūstami interneta vietnē www.filmas.lv, kā arī izdevuma formātā.