«Pasaulē vidēji uz 500 tūkstošiem lidojumu notiek viens incidents, taču Krievijā un Neatkarīgo Valstu Sadraudzības (NVS) valstīs - pa vienam incidentam uz katriem 275 tūkstošiem,» laikrakstam Vedomosti uzsvēra IATA prezidents Tonijs Teilors.
Ārvalstu eksperti norādījuši uz problēmām Krievijas aviācijā, aizrādot, ka kompānijas nesteidzas pilnveidoties un sasniegt pasaulē noteiktos aviodrošības standartus. Tāpat izteikti trūkst kvalificētu darbinieku, un, pēc vietējo aviokompāniju aplēsēm, esot nepieciešams papildu 2100 pilotu.
Valstij neizbēgt no ārvalstu darbaspēka piesaistes, un Krievijas Transporta ministrija februārī jau rosinājusi izmaiņas likumdošanā, kas ļautu aviokompānijām algot ārzemju pilotus. Nākamo piecu gadu laikā plānots piesaistīt 200 gaisakuģu kapteiņu un instruktoru. Līdz šim noteiktā ārzemju pilota piesaistes aizlieguma dēļ pilotu mēnešalgas valstij piederošajā Aeroflot sasniegušas pat 7000 latu.
Tāpat akūta problēma ir naudas trūkums, taču, kā brīdinājuši eksperti, nedrīkst taupīt uz drošības rēķina. Nepieciešams nodrošināt arī mūsdienīgu gaisakuģu floti.
Tomēr, kā norādījis aviācijai veltītais portāls Air Transport World, pērn uzlabojusies aviodrošība Krievijas komerciālajos lidojumos. Krievijas Federālās gaisa transporta aģentūras Rosaviacija statistika vēsta, ka 2012. gadā fiksētas sešas nāvējošas avārijas, kas ir par četrām mazāk nekā gadu pirms tam. Aviokatastrofās gājuši bojā attiecīgi 58 un 119 cilvēku.