Mercedes mazākā pasažieru auto «totālajam restartam» piešķirta teju reliģiska kulta automašīnas nozīme. Ja šķiet, ka tas ir pārspīlējums, tad jāuzsver - tikai daļēji, jo automašīna patiesi piesaista uzmanību.
Ar dzirkstošām lukturu līnijām un milzu zvaigzni pierē A Class modelis iemantojis iespaidīgu izskatu, kam nav nekā kopīga ar šī modeļa sievišķīgo priekšteci.
Lai labāk saprastu, kas par automašīnu ir jaunā A klase, vispirms jāaizmirst viss, ko zināt par veco. Ja aizmirst neizdodas vai negribas (minivena tipa modelim arī bija savas priekšrocības), labāk pievērsties B klasei, kas gan arī nav tāda, kāda bija senāk.
Lai gan Mercedes globālais pīārs joprojām cenšas izpūst no mušas ziloni, «sausais atlikums» ir tāds, ka švābi vienkārši uztaisījuši paši savu BMW 1. sēriju, tikai ar velkošajiem riteņiem otrā galā. Lai Audi pārāk nelektos ar A3 Sportback, A klasei iespējama arī visu riteņu piedziņa 4MATIC, bet Fantodroma versijai A 45 AMG (jā, zinu jau zinu, ka izklausās pēc zemūdenes) tā ir obligāta. Taču šim dampim ir 360 zirgspēku, un tas maksā 50 000 eiro (vairāk nekā 35 000 latu), kas Audi S3 ar tā 40 tūkstošiem eiro (vairāk nekā 28 000 latu) padara par izdevīgu pirkumu. Dīzeļi, kā zināms, ir Mercedes firmas ēdiens, tāpēc pat mazā A klasīte netiek laista ielās ar mazāk kā trim dažādiem dīzeļiem, no kuriem mazākais importēts no Francijas, savukārt lielākajam ir sulīgi 170 zirgspēki.
Ciešā salona apskāvienā
Tā kā jaunajā automašīnas modelī motors vairs neatrodas zem grīdas, vietas salonā ir ievērojami mazāk, nekā ierasts.
To gan vairāk izjūt aizmugurē sēdošie, kuriem, spriežot pēc priekšējo sēdekļu atzveltņu formas, tur vispār nevajadzētu atrasties. A Class krēsli izgatavoti ar vienlaidus atzveltni kā sporta auto sēdekļiem. To uzdevums ir bezierunu kalpošana rumpim, kas iespiests pašā sēdeklī, jāuzsver - arī absolūta tuvāk bagāžniekam sēdošo pasažieru interešu ignorēšana. Tomēr četratā ar A klasi var pārvietoties diezgan ciešami, savukārt, nolokot nevajadzīgos sēdekļus, hečbekā ērti ievietojams velosipēds, protams, izjauktā veidā.
Priekšējais panelis izgatavots ar vienkāršu, taču lietpratīgu pieeju, kas raksturīga vairākumam aktuālo MB modeļu. Viduskonsoles forma pieļauj hipotētisku iespēju pārnesumkārbas sviras ievietošanai tajā, taču 7G-Tronic automāta svira A klasē atrodas uz stūres kolonnas, tāpat kā lielajos meršos. Tas ir vairāk nekā savdabīgi, tomēr pat mazliet eleganti, ko nevar teikt par klimata sistēmas vadību - tā novietota nepiedienīgi zemu. Par spīti septiņiem pārnesumiem, A 180 CDI nav īpaši veikla automašīna, kas arī nepārsteidz - Renault dīzeļa 109 zirgspēkiem ir ko strādāt.
Stieptais paātrinājums saraujas īsāks un elastīgāks, pārslēdzot kārbas E režīmu uz S, turklāt tas maz ietekmē degvielas patēriņu. 5,3 litri uz 100 km ir ļoti uzmundrinošs rādījums. Lai gan A klase ir priekšpiedziņas auto, stūres darbībā jaušama pazīstama, iestīvināta pašcieņa. Tā pazūd tikai mirkļos, kad Mercedes šķērso plaisas asfaltā. Šo procesu pavada asi belzieni. Šo pielaidi citādi monolītajā piekarē vēl dīvaināku padara fakts, ka pa zemesceļiem, kuri noteikti nav A klases standarta ēdienkartē, automašīna braši traucas, neliekoties ne zinis par dažām grambām vai bedrēm.
Kulta modeļu starts
Ilustrējot jaunās A klases vizuālos dotumus, daudzkārt tiek pieminēta līdzība lielākiem un dārgākiem modeļiem. Tajā ir daudz taisnības, taču jāņem vērā, ka šis modelis ir tikai prologs un bāze veselai kompaktu un aizraujošu automašīnu plejādei. Četrdurvju kupeja CLA un nesen Šanhajā debitējušais mazformāta krosovers GLA ir tikai divi piemēri.
Acīmredzamā iekāre, kas pārņem cilvēkus, tiklīdz tie ierauga CLA, liek prātot, vai lielajiem auto reiz nebūs jālīdzinās mazākajiem. Tomēr, ja CLA jau avansā kļuvis par kulta auto, tad visas jezgas vaininieku A klasi gaida pieticīgāks liktenis, kuru stipri ietekmēs kompaktā premium stabilās un pazīstamās zvaigznes. A klases sliktos sapņos rādās ne tikai 1. sērija un A3, bet arī markai neadekvāti dārgais Volvo V40. Ja groteskais A klases priekšvadnis tomēr izrādās skatienam par smagu, tad simtreiz atkārtotās Audi līnijas šķitīs kā atvieglojums acu skatienam. Taču visvairāk šīs divas automašīnas atšķir gaita. A3 liego pārvietošanos pa mūsu nelāgajiem ceļiem nav tik viegli aizmirst, kamēr A Class brīžiem neizprotamais asums atklāti izbrīna - vai tad tā brauc Mercedes? Taču neviens jau arī nesolīja, ka A klase būs lētāks C klases analogs, jo katrs Mercedes modelis ir «klase par sevi», tātad ar savu raksturu.