Turklāt biznesa inkubatoram ne vienmēr jārada uzņēmējdarbības milzis, īpaši gadījumos, kad biznesa inkubators darbojas augstskolas paspārnē. Inkubators ir vide, kurā students var izmēģināt, kā tas ir - veidot savu biznesu, un, kā jau izmēģinājumu poligonā, tas ne vienmēr uzreiz veiksmīgi izdodas. Taču, neskatoties uz to, biznesa inkubators ir lieliska iespēja apgūt uzņēmējdarbības praktisko vidi un praksē pielietot tās zināšanas, kas apgūtas lekcijās.
Augstskolas Turība Biznesa inkubators piedāvā mentoru un kouču programmu - inkubators darbojas kā starpnieks starp jauno uzņēmēju, kuram ir biznesa ideja un biznesa plāns, un starp potenciālo investoru. Inkubators sniedz palīdzību, lai biznesa idejas radītājs varētu sagatavoties un tikties ar iespējamo investoru, kā arī prezentēt savu ideju.
Tāpat regulāri notiks atvērtās lekcijas, kurās pieredzē dalīsies dažādi vieslektori - aktīvi uzņēmēji, kā arī biznesa kouči, ar kuriem tiks pārrunātas un kopīgi risinātas reālas, aktuālas biznesa vides problēmas.
Inkubatorā tiks rīkotas regulāras sesijas visiem dalībniekiem. Šajās sesijās notiks gan aktuālāko biznesa vides tendenču pārrunāšana, gan pieredzes un viedokļu apmaiņa. Mērķis ir veidot «līdzīgi domājošo uzņēmēju klubu», kas palīdzētu katram attīstīt savas idejas.
Viens no būtiskākajiem visu biznesa inkubatoru izaicinājumiem ir atrast un radīt eksportspējīgus uzņēmumus, jo tādējādi tiek nodrošināta ne tikai uzņēmumu stabilāka, bet arī straujāka izaugsme. To, cik veiksmīgi darbojas inkubators, rāda reālie dalībnieku rezultāti, katra uzņēmuma sasniegumi.
Runājot par inkubatora panākumiem, jāmin tāds aspekts kā «izmešana no inkubatora», kas darbojas divos virzienos, proti, no vienas puses, inkubators ir iespēja pamēģināt sevi biznesā un dažiem tas palīdz saprast, ka uzņēmējdarbība tomēr nav viņa joma. No otras puses, «izmest no inkubatora» nozīmē arī panākt uzņēmuma izaugsmi, proti, palīdzēt uzņēmumam sasniegt to līmeni, kad to vairs nevar uzskatīt par start up uzņēmumu.
Biznesa inkubatorā bieži vien ir arī dalībnieki, kuri tikai mēģina sevi uzņēmējdarbībā, un veiksmīgus rezultātus sasniedz tikai neliels procents no visiem. Aptuveni sešos mēnešos izkristalizējas, vai cilvēks ir tiešām noskaņots aktīvi un nopietni darboties biznesā. Ja nav, tad uzņēmējdarbība acīmredzot nav viņa joma, un tas, protams, nav nekas nosodāms. Viennozīmīgi mazāk sāpīgs ir neizdevies mēģinājums inkubatorā nekā finansiāli zaudējumi, ko radītu neizdevies mēģinājums reālajā dzīvē. Inkubatora uzdevums nav par katru cenu visus pievērst uzņēmējdarbībai, nevajag kultivēt bezatbildību, ir jāsniedz atbalsts reālajiem darītājiem.
*augstskolas Turība Biznesa inkubatora vadītājs