Paredzēts, ka 1989. gadā celtajā ēkā un tajā izvietotajā muzejā tiks veikti ievērojami rekonstrukcijas darbi, savukārt līdzās tai - uzcelts jauns Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) klientu apkalpošanas centrs.
Motormuzeja direktors A. Aksenoks skaidro, ka ēkas rekonstrukcija nepieciešama divu būtisku iemeslu dēļ. Pirmkārt, ir nolietojušās tajā izvietotās komunikācijas sistēmas un sadrupis siltumizolējošais materiāls starp ēkas metāla paneļu sieniņām. Tāpat ēka jāpielāgo arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kuri patlaban vienā no trim pamatekspozīcijas zālēm iekļūt nevar. Otrs - muzeja tālākai attīstībai ēka esošajā stāvoklī esot kļuvusi par šauru. Rekonstrukcijas īstenošanai 2012. gada rudenī CSDD izsludināja publisko iepirkumu par būvdarbu īstenošanu. Būvdarbu veikšanai pieteicās ap desmit pretendentu, vēlāk viens no tiem par konkursa norisi iesniedza sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā. Pēc sūdzības izskatīšanas termiņa beigām noskaidrojies, ka tā tikusi atsaukta, norāda A. Aksenoks. Savukārt līgums ar konkursa uzvarētāju SIA Skonto būve jau faktiski esot noslēgts. Projekta kopējās izmaksas ir 6,95 miljoni latu, kurus paredzēts segt no CSDD budžeta. «Atgādināšu, ka CSDD nav no valsts budžeta finansēta kapitālsabiedrība vai jebkādā veidā dotēta, tie ir kapitālsabiedrības pašas pelnītie līdzekļi,» uzsver A. Aksenoks un piebilst, ka projekts tiks finansēts ar kreditēšanas palīdzību.
Lielāko daļu muzeja eksponātu paredzēts pārvietot uz loģistikas noliktavu Rīgas pievārtē, kur, sākot no maija, tos būšot iespējams aplūkot nelielām grupām, iepriekš piesakoties. Savukārt atlikušie eksponāti tiks pārvietoti gan uz muzeja filiāli Bauskā, gan vienkāršāku noliktavu Mūkusalas ielā Rīgā. Paredzēts, ka muzejā atgriezīsies visi eksponāti, turklāt to papildinās arī jauni spēkrati.
«Mūsu muzejs ir interesants ar savu daudzveidību,» uzskata A. Aksenoks, salīdzinot to ar citiem pasaules spēkratu muzejiem. Viņš norāda, ka ekspozīcija ir spējīga pārsteigt gan cilvēkus no Rietumiem, gan bijušajām Padomju Savienības republikām, tāpēc rekonstrukcija ļautu to padarīt par vienu no iecienītākajiem tūrisma galamērķiem. Lai gan vislielākā interese par muzeju bijusi tā dibināšanas laikā - 1989. gadā, kad to apmeklēja 150 000 apmeklētāju, kopš 2009. gada, kad muzejs pārdzīvojis savā pastāvēšanā lielāko krīzi, apmeklētāju skaits turpina strauji pieaugt ik gadu. 2012. gadā, neskaitot Muzeju nakts apmeklētājus, to apmeklējuši 56 000 cilvēku, tas ir gandrīz par trešdaļu vairāk nekā 2009. gadā. Savukārt pagājušā gada Muzeju naktī Rīgas Motormuzejs bijis otrais visvairāk apmeklētais Latvijā - tajā viesojušies 12 000 apmeklētāju. Viesu skaits muzejā strauji pieaudzis arī pēc paziņojuma par tā rekonstrukciju. Tikai pirmajās divpadsmit aprīļa dienās to apmeklējuši jau nepilni 7000 interesentu.