Konkursā pērn īsi pirms Ziemassvētkiem uzvarējušās pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme dalībnieki ir SIA B-Bus un tai pilnībā piederošās SIA Sabiedriskais autobuss un SIA Vidlatauto, kā arī B-Bus vadītājam Vitālijam Komaram pilnībā piederošā SIA FPK, liecina Firmas.lv dati. Minēto četru firmu kopējais apgrozījums 2011. gadā bijis 1,19 miljoni latu. Uzņēmums B-Bus savulaik bija pazīstams ar nosaukumu Blagovest Tur, un tā līdzīpašnieks bija A. Brandavs. Patlaban kā B-Bus vienīgais īpašnieks reģistrēts Beļģijas uzņēmums B-International.
Dažādām sūdzībām apvītajā konkursā par paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu jeb pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos bija saņemti divi piedāvājumi.
Pretendentam jānodrošina pakalpojuma sniegšana Rīgas pilsētas maršrutu tīkla daļā, ko kopumā veido 35 maršruti Rīgas pilsētā.
V. Komars norādīja, ka kompānija esot pietiekami profesionāla un tai nebūs nekādu grūtību realizēt šo projektu. Kopumā esot jāiegādājas ap 200 mikroautobusu, turklāt ar Swedbank ir vienošanās un interesi ir izrādījuši gan Volkswagen, gan Mercedes piegādātāji. «Redzēsim, skatīsim, pētīsim un iegādāsimies labāko pilsētai,» skaidroja uzņēmējs.
Patlaban uzņēmuma vadība gaidot līguma parakstīšanu un tad sākšot rīkoties. V. Komars uzsver, ka B-Bus grupa cita starpā esot uzvarējusi pagājušajā gadā arī Liepājā rīkotā konkursā par 20 mikroautobusu un 60 lielo autobusu iegādi, taču konkursu atcēla IUB, jo Liepājas pilsēta neesot pareizi noorganizējusi konkursu.
Patlaban kompānija pārvadājot pasažierus Saldus, Ventspils un Alūksnes rajonā, un kopumā kompānijas īpašumā esot ap 100 autobusiem.
«Kā strādāt mēs zinām, un mums ir arī Beļģijas akcionāri,» uzsver V. Komars.
No līguma parakstīšanas dienas uzņēmumam ir doti astoņi mēneši laika, lai sāktu pārvadājumus. Pirmie autobusi, pēc Mercedes pārstāvju teiktā, tiks piegādāti pēc trim četriem mēnešiem. Ja janvārī parakstīs līgumu, tad jau aprīlī un maijā tiks piegādāti pirmie 40 autobusi. Pārējos autobusus kompānija solot piegādāt septiņu mēnešu laikā, bet, tā kā pārvadājumi jāsāk astoņu mēnešu laikā, tad sniegt pilnu pakalpojumu kompānija varēšot laikus.
RS pasažieru pārvadājumus maršruta taksometros jeb mikroautobusos pārņēma pirms gada, kad beidzās pašvaldības līgums ar privātfirmām, taču paziņoja, ka neplāno iegādāties jaunus mikroautobusus, bet gan slēgt līgumus arī ar privātām kompānijām. LETA