«Ir jau iekrāta pieredze. Daudzi man visu laiku teikuši, ka labāk palaist kādu braucēju garām nekā cīņā gūt savainojumu un pēc tam izlaist vairākus posmus. Es it kā tam negribu piekrist, taču savā ziņā esmu spiests to darīt,» telefonsarunā Dienai sacīja Karro. Pagājušās nedēļas nogalē viņš Čehijas Grand Prix divu braucienu summā ieņēma 10. vietu un kopvērtējumā pakāpās uz 13. pozīciju, aiz sevis atstājot pat tādu pazīstamu motokrosa zvaigzni kā krievs Jevgeņijs Bobriševs, kurš 2011. gadā sešreiz kāpa uz goda pjedestāla. Tiesa, Matīsa tuvākie sekotāji kopvērtējumā izlaiduši pēdējos četrus posmus. Tā teikt, iekrituši tai pašā slazdā, kuros iepriekš pabija arī Karro.
Ar Matīsu sazvanāmies uzreiz pēc viņa treniņa Beļģijā, kur šajā nedēļas nogalē notiks nākamais Grand Prix, kuru tiešraidē varēs vērot svētdien kanālā Eurosport 2. Tas būs šīs sezonas pēdējais posms Eiropā, un pēc tam atliks vēl tikai divi starti - Brazīlijā un Meksikā. «Šeit būs ļoti sarežģīts posms, paņems daudz spēka,» mazliet aizelsies pēc smagā divu stundu treniņa, skaidro Karro. Beļģijas posms izceļas ar ļoti dziļām smiltīm. Ātrums nebūs liels, bet fiziskā slodze - pamatīga. Kā Matīss nosmejas, pāris dienās vairs neko neuztrenēsi. Ceturtdien un piektdien atjaunos spēkus pirms grūtajām sacensībām, lai trasē var cīnīties visiem spēkiem. Trešdienas treniņā galvenais esot bijis iegūt braukšanas sajūtas.
Iepriekšējais posms Čehijā bijis tieši pretējs - uz cieta un slidena seguma, kas, kā saka Matīss, nav diez cik piemērots Austrumeiropas pārstāvjiem, kuri pieraduši pie iestigšanas smiltīs. «Uz Čehijas posmu devos ar vienu domu - nepieļaut rupjas kļūdas, lai neiedzīvotos savainojumos, jo šeit trase bija cieta, slidena un bīstama. Šī nebija mana mīļākā trase, taču, beidzoties sacensībām, biju pārsteigts, cik labi man tomēr šeit gāja. Tādas trases ir vēl tikai Francijā un Itālijā.»
Matīsam pašam par lielu pārsteigumu tieši Francijas un Čehijas posmi viņam šosezon bijuši vissekmīgākie. Francijā viņš kopvērtējuma ieskaitē savu rēķinu papildināja ar 23, Čehijā - ar 21 punktu. «Jā, laikam jāsāk domāt, ka man šie posmi tomēr padodas...» domīgi novelk Karro un pārsteigti iesmejas.
No vienas puses, viņam ir prieks, ka šosezon izdodas braukt prātīgāk un iztikt tikai ar minimāliem savainojumiem, kuru dēļ nav jāizlaiž sacensības, taču tajā pašā laikā Matīss ieskandina modrības noti - jāturpina koncentrēties, jo sezona vēl nav galā. Viņam priekšā ir vēl trīs pasaules čempionāta posmi, divi starti Anglijas čempionātā, viens - Latvijas, kā arī septembra beigās Nāciju kausa izcīņa, kas pirmo reizi notiks Latvijā.
Uz kopvērtējumu gan viņš joprojām raugās atsvešināti - jādomā par katru nākamo posmu un par savu sniegumu tajos. Informāciju par tuvākajiem sekotājiem viņš neiegūst un pat nezina, vai un kad konkurenti atgriezīsies trasē pēc savainojumu izārstēšanas. Visticamāk, tas vēl nenotiks Beļģijā, bet septembrī gandrīz pēc mēnesi ilgās pauzes sacensību kalendārā. «Es nedomāju par konkurentiem. Vienkārši koncentrējos tam, ko es pats vēlos sasniegt. Vai man patīkami, ka vīri ar tādiem vārdiem kopvērtējumā ir aiz manis? Nezinu, pat grūti pateikt. Motokross ir traumatisks sporta veids. Iepriekšējos gados smagas traumas bija man, un konkurenti to izmantoja, tagad esam nokļuvuši mainītās lomās.»
Lai turpinātu sekmīgo startu sēriju, visticamāk, jāturpina turēties pie plāna - jāpaseko elites braucēju izvēlētajām braukšanas trajektorijām trasē un jāizmanto tās pašas, lai iegūtu labāku ātrumu. Čehijā izdevās.