Pēc Baltijas valstu tiešās tirdzniecības kompāniju asociācijas datiem, mazumtirdzniecības pārdošana Baltijas valstīs pagājušajā gadā sasniedza 92 miljonus eiro (64,35 miljoni latu, bez PVN), no kuriem par vairāk nekā 26 miljoniem eiro (vairāk nekā 18 miljoni latu) preces pirkuši Latvijas iedzīvotāji.
«Statistikas dati liecina, ka pagājušajā gadā Baltijā darbojušies 90 000 tiešo pārdevēju, no kuriem aptuveni 30 000 - Latvijā,» gandarīts par paveikto ir Baltijas valstu tiešās tirdzniecības kompāniju asociācijas ģenerālsekretārs Gintauts Zaleckis. Turklāt gan pārdošanas apjomam, gan pārdevēju skaitam ir tendence augt. Latvijas Tiešās tirdzniecības asociācijā, kas dibināta 2002. gadā, apvienojušās astoņas dalībkompānijas, kuras ir starptautiski uzņēmumi ar pārstāvniecībām Baltijas valstīs.
Tieši ar tīklu gribētos salīdzināt tiešo pārdevēju darbošanos, jo, ja pats neesi neko nopircis kādā prezentācijā, tad vismaz piedalījies tādā pasākumā esi un starp radiem, draugiem, paziņām, kolēģiem var atrast kādu, kurš ar šo pārdošanas metodi ir cieši saistīts. Veiktā aptauja liecina, ka Latvijā 60% respondentu vismaz reizi bija iegādājušies preci tiešajā tirdzniecībā, Lietuvā un Igaunijā - attiecīgi 49% un 44%.
G. Zaleckis uzskata, ka interneta veikalu popularitāte nav tiešās pārdošanas šķērslis. Pēc viņa domām, tiešā tirdzniecība attīstīsies vēl jo straujāk, izmantojot jaunās tehnoloģijas. Internets tiek izmantots, lai meklētu jaunus klientus, informētu viņus par preču jaunumiem, par demonstrāciju vietām. Izmantojot jaunās tehnoloģijas, izplatītāji var strādāt ar klientiem un pieņemt pasūtījumus 24 stundas septiņas dienas nedēļā. Kā efektīvu komunikācijas platformu G. Zaleckis nosauc Facebook un Draugiem.lv. «Lai gan tiešā pārdošana balstīta uz personīgo kontaktu ar klientu, sociālie tīkli ir nozīmīgi instrumenti, lai tiešajiem pārdevējiem palīdzētu veikt uzņēmējdarbību,» ir pārliecināts Baltijas valstu tiešās tirdzniecības kompāniju asociācijas ģenerālsekretārs.
Bez šaubām, ir cilvēki, kas mobilajos tālruņos pretī neatlaidīga pārdevēja vārdam un tālruņa numuram ierakstīs piezīmi, ka uz šo zvanu nevajag atbildēt. Arī negaidītās vēstules e-pastos var tikt izdzēstas neizlasītas.
Pētījumā ar mērķi noskaidrot Latvijas iedzīvotāju viedokli par tiešo pārdošanu Data Serviss secināja, ka patērētājiem visumā ir pozitīva attieksme, lai gan ir arī daži negatīvi stereotipi par sliktas kvalitātes precēm vai uzmācīgiem pārdevējiem. G. Zaleckis atgādina, ka aiz katra konsultanta un izplatītāja kā klints stāv uzņēmums, ko viņi pārstāv, un asociācija, kuras biedriem ir pienākums ievērot ētikas kodeksu, kas garantē ētikas standartus. Pasaulē visnaskākie tiešajā tirdzniecībā ir amerikāņi un japāņi, bet Eiropā tiešās tirdzniecības Top5 tirgi ir Francija, Vācija, Itālija, Lielbritānija un Polija.