«Tolaik tas bija pilnīgi jauns un progresīvs projekts, jo līdz tam tiešraides raidījuma, kas reaģētu uz visām aktualitātēm, par to operatīvi pavēstot arī skatītājiem, nebija.» Tādēļ pat TV cilvēkiem ar lielu pieredzi jaunais formāts padevās ar grūtībām, un pagājis pietiekami ilgs laiks, kamēr visi piešāvušies. Viņa arī atzīst, ka vienubrīd raidījuma eksistence pat tikusi apdraudēta, kādi tam iemesli, Kristīne nezina teikt.
Turklāt visus šos gadus 100 g kultūras atradies «reitingu jūgā», tā veidotājiem teikts: audzējiet reitingus, audzējiet reitingus! «Visu laiku to esam centušies darīt, būdami aktuāli. Taču, būsim godīgi, pat ļoti labu operu iestudējumu vai koncertu translāciju reitings nespēj konkurēt ar, piemēram, Eirovīziju, seriālu vai vidēja līmeņa šovu,» Želve gan nenoliedz - kvalitāti no raidījuma var prasīt, taču tīri objektīvi reitingam nevajadzētu būt pirmajam kritērijam.
Raidījuma pirmie vadītāji bija Kristīne un Rihards Bargais. «Nezinu, vai skatītāji to vēl atceras, bet Rihardam bija tāds skandalozs raidījums, kurā viņš tā visai neveiksmīgi pajokoja par Vairu Vīķi-Freibergu, ko skatītāji uztvēra ļoti saasināti. Pēc tam Rihards kā raidījuma vadītājs demisionēja un vietā nāca Arno Jundze, kurš tolaik bija raidījuma redaktors.» Vienu sezonu raidījumu vadīja Krista Vāvere, kādu laiku raidījumā darbojās Elīna Bīviņa, savukārt nu raidījuma vadīšana uzticēta arī jaunajam režisoram Dmitrijam Petrenko. Vienu nedēļu raidījuma vadītāju lomā mēģināja iejusties Cosmos puiši, kuri vēlāk atzinuši - darbs tiešraidē nav tāds, kā varētu likties. «Tagad esam vienota komanda,» Kristīne rezumē.
Viņa uzsver: raidījuma uzstādījums vienmēr bijusi aktualitāte un saturiskais dziļums - cik daudz to varam atļauties un cik ar saviem resursiem varam izdarīt. «Ņemot vērā, cik plašs un daudzveidīgs ir raidījuma skatītāju loks, tas ir sarežģīts jautājums.» Turklāt, lasot presē apzīmējumu «ikdienas simts grami», Kristīne allaž sevi pieķer pie domas - nu kādi ikdienas?! Raidījums ēterā iet trīsreiz nedēļā, piektdienās skatītājiem tiek piedāvāti Nacionālie dārgumi, bet ceturtdienās - Kinotēka. «Man liekas, ka esam vienīgais raidījums, kas profilējas uz kultūru,» uzsver K. Želve.
Vai viņu nebaida jaunā sabiedriskā medija veidošana, un kādu viņa gribētu redzēt raidījuma nākotni? «Tas viss ir atkarīgs no ļoti daudziem blakus apstākļiem. Man liekas, ka ļoti daudz kam jāmainās - arī sistēmai un attieksmei pret raidījumu kā pret rezultātu. Vajadzētu, lai prioritāte ir raidījums un radošais process.» Uz apvienošanos Kristīne Želve un viņas kolēģi raugās gaidpilni, cerot uz sadarbību ar Latvijas Radio, kas ir vēl demokrātiskāks un pieejamāks medijs nekā TV, tādējādi iegūstot vēl plašāku skanējumu. «Uzskatu - tikai sadarbība var dot rezultātu, tikai tajā ir spēks. Tas pierādījies arī mūsu raidījumā, kur jāsadarbojas dažādiem cilvēkiem ar dažādu uztveri par to, kādam jābūt kultūras raidījumam. Un to var panākt tikai tad, ja vienojas par sadarbību, nevis katrs ietiepjas par savu taisnību.»