Vakar sākās skolēnu rudens brīvdienas, tāpēc bērni devušies treniņā jau no rīta. Skolas laikā šādi braucieni parasti notiek vakarpusē pēc mācībām. Velosipēdisti devušies uz Siguldu, lai trenētos kalnos braukšanā. Rīgas Riteņbraukšanas skolas direktora vietnieks Pēteris Griķītis Dienai nespēja īsti izskaidrot negadījuma apstākļus. «Grūti pateikt, kāpēc kravas mašīnas šoferis nav varējis sabremzēt, jo fūres trieciens bija diezgan spēcīgs. To jau tālāk noteiks izmeklēšana - vai nu viņš aizmiga, vai notika kaut kas cits. Tiešām grūti pateikt,» viņš min un apklust.
Nelaimīgajā treniņā piedalījās 12 audzēkņi, jaunāko vecums bija 12 gadi. Treneris nav cietis. «Treneris fūri pamanīja pēdējā brīdī spogulī. Viņš sacīja, ka avārijas momentā nav varējis nekādi reaģēt. Ātrumu nebija iespējams palielināt, jo priekšā atradās bērni,» stāsta skolas pārstāvis. Neilgi pirms sarunas ar Dienu skolā ievesti sadragātie bērnu velosipēdi. Ar vecākiem ne trenerim, ne citiem skolas pārstāvjiem līdz vakardienas pēcpusdienai vēl nebija izdevies sazināties. Slimnīcas precīzu informāciju par bērnu veselības stāvokli izsniedz tikai bērnu tuviniekiem.
Autoeksperts Pauls Timrots negadījumā vaino Rīgas Riteņbraukšanas skolu, kas nav pienācīgi parūpējusies par jauno riteņbraucēju drošību. «Pēc fotogrāfijām var redzēt, ka vieglā automašīna bija braukusi nevis pa malu, bet pa pirmo joslu. Mala ir pietiekami plata, lai pa to riteņbraucēji varētu mierīgi trenēties, jo pa to smagās mašīnas nebrauc. Rodas jautājums, kāpēc mašīnas šoferi izvēlējās braukt pa joslu,» neizpratni pauž P. Timrots. Viņš arī kritizē, ka auto pārējiem satiksmes dalībniekiem nav bijis pamanāms. «Ja tas ir sportistus pavadošais auto, tad vajadzēja būt kādām signāllampām, arī pašiem sportistiem vajadzēja būt ģērbtiem spilgtā apģērbā ar atstarotājiem, lai viņi būtu pamanāmi,» secina P. Timrots. Viņš teic, ka Latvijā vispār ir ļoti pavirša attieksme pret sportistu drošību kopējā satiksmē: «Arī iepriekš neesmu manījis, ka kādas riteņbraucēju grupas būtu tērpušās atstarojošās vestēs. Šajā gadījumā sporta skola neizdarīja neko, lai pietiekami pamanāmi noformētu braucienu.»
P. Timrots arī nesaprot, kāpēc bērniem ļauts braukt tik tuvu trenera auto. «Tas nozīmē, ka viņš atpūšoties braucis ļoti tuvu buferim, un tādā situācijā jebkura bedrīte, jebkura beigta vārna uz ceļa ir apdraudējums. Parasti mašīnām ļoti tuvu brauc, lai dabūtu aizvēju un lai brauciens būtu vieglāks.» Viņš arī bilst, ka Siguldas šoseja ir viena no sliktākajām izvēlēm šādiem treniņa braucieniem, ņemot vērā intensīvo kravas auto satiksmi.
Pret pieļāvumu, ka kravas automašīnas šoferis brauciena laikā varētu būt aizmidzis, autoeksperts izturas ar skepsi: «Smagās automašīnas tik ļoti kontrolē ar tahogrāfiem, ka ticēt versijai, ka viņš bija iemidzis, būtu pēdējā lieta, par ko domāt.»
Valsts policija pagaidām detalizētāk notikušā apstākļus neatklāj. Zināms, ka kravas auto vadītājs dzimis 1966. gadā un alkohola viņa asinīs nebija. Patlaban notiek visas likumā noteiktās procesuālās darbības, un līdz drošības līdzekļa piemērošanai vīrietis atradīsies policijas īslaicīgās aizturēšanas izolatorā.