Izvērtējot 257 autoru 2218 iesniegtos fotodarbus, tika atlasīti 80 labākie, kuri līdz 22. aprīlim būs skatāmi izstādē Rīgas mākslas telpā. Starptautiskā žūrija - Jons Staselis, fotogrāfs, Lietuvas Fotogrāfu asociācijas prezidents, Aleksandrs Gronskis, fotogrāfs (Latvija), un Rego Pajula, fotogrāfs, laikraksta Postimees (Igaunija) fotoredaktors, - darbus vērtēja trīs kategorijās - Dokumentālā fotogrāfija, Cilvēks, Daba. Ārpus starptautiskās žūrijas lēmuma balvu pasniedza arī Diena. Suminot dokumentālās fotogrāfijas kā laikmeta liecības spēku, tā tika Gintam Ivuškānam par darbu Cūku bēres.
Tas ir jārāda pasaulei
«Mums tas ir jāfotografē un jāparāda pasaulei,» pārliecināts spāņu izcelsmes fotogrāfs Delmi Alvaress, kurš ar dokumentālās fotogrāfijas starpniecību stāsta par cilvēktiesību, sociālo lietu un vides tēmām. Žūrija godalgoja viņa dokumentālo fotogrāfiju sēriju Eiropa - šķelto sapņu paradīze, kas sākotnēji tapa kā ilustrācijas rakstam Eiropa ceļ jaunu kauna valni pret imigrantiem (21.09.2011.). «Tikuši pāri Evras robežupei, ģimene no Afganistānas slēpjas kukurūzas laukā,» tā Delmi bija parakstījis šīs sērijas tituldarbu - tēvs ar grūti raksturojamu izteiksmi acīs, paļāvīgi aizmigušu mazulīti uz pleca un vēl vienu lielāku - ieslēpušos kukurūzas laukā.
Pēc lietus
«Pilnīgs kosmoss!» - tā Ilmārs Znotiņš apbrīnā izsaucās, atlasot publikācijai kategorijā Daba godalgoto Lindas Priedītes fotogrāfiju. Pilienos atspīd pa margrietiņai. Laureāte strādā farmācijas uzņēmumā, ir mikrobioloģe. Fotografē vaļaspriekam. Katru brīdi atslodzei viņa cenšas pavadīt pie dabas, tad arī fotografē. «Man patīk uzmanību pievērst sīkām lietām,» stāsta Linda Priedīte. Kam jāsakrīt, lai taptu šāds brīnums? Jāpieceļas ļoti agri vai jābūt kādā īpašā laimes stāvoklī? «Tas bija dienā pēc lietus,» realitāte nav tik patētiska. Žūrija izstādei atlasījusi vēl vienu viņas darbu. Abi esot tapuši vienā dienā - «mazā dārza pleķītī Jūrmalā».
Fotografēts ar telefonu
«Mēs maršējam kā apzinīgi kareivji pilsētas urbānajā ritmā - stoiski un nesalaužami, pienākumu pilni. Mūsos par ieradumu kļūst skatīšanās cauri citiem cilvēkiem, viņu ignorēšana, šajā urbānajā mežonībā un pasaules haosā,» tā jaunais latviešu fotogrāfs Reinis Fjodorovs teicis, kad pagājušā vasarā iekļuva Londonas Ielu fotogrāfijas konkursa finālā un galerijas Orange Dot Gallery izstādē. Dienas balvas fotogrāfijā žūrija godalgoja viņa sēriju Tramvajā (Daugavpils 1. tramvaja maršruts). R. Fjodorovs ir absolvējis Londonas Komunikāciju koledžu. Ikdienā strādā reģionālos preses izdevumos un fotografē dažādos projektos. «Šo sēriju fotografēju ar telefonu,» atklāj autors. «Pārsteidza tā situācija tajā vidē - vizuālie tēli, skatieni, tipi, kas atradās līdzās. Pašam fotogrāfam šī sērija nozīmē daudz vairāk par ikdienas ainiņām. Reinis vērš uzmanību, ka fotogrāfijās pārsvarā redzami bērni un veci cilvēki. «Vidējā paaudze devusies uz ārzemēm,» autors vēlējies reflektēt par emigrācijas tēmu un procesiem sabiedrībā.