Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs (RA) valdības sēdē atgādināja, ka novada iedzīvotāji nekad nav bijuši pret Rail Baltica būvniecību, bet arī atgādināja, ka tā dēvētais C5 variants tapis pašvaldībā izveidotajā konsultatīvajā padomē. «Lūdzam C5 no projekta neizslēgt, bet iekļaut kā vienu no turpmāk pētāmajiem variantiem,» teica D. Straubergs. Viņš aicināja analizēt arī projekta virzītāju atbalstīto B2-2 variantu, kas 11 kilometru posmā šķērso lauksaimniecībā izmantojamas un novada attīstībai perspektīvā iecerētas teritorijas, jo arī šis maršruta variants šķērso dabas teritorijas. Sēdē piedalījās arī Salacgrīvas iedzīvotāju konsultatīvās darba grupas vadītāja Vīva Ieviņa, kura atgādināja: «Mums kā iedzīvotājiem nebija jāmeklē argumenti, kāpēc to drīkst vai nedrīkst darīt, tas bija jāpadara procesa virzītājiem.»
Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), kurš rosina ar Ministru kabineta atzinības rakstiem apbalvot visas pašvaldības, kas piedalījās saskaņošanas procesā, atzina, ka viņam nav ne jausmas, cik laika varētu prasīt konsultācijas ar ES institūcijām. VARAM valsts sekretārs Rinalds Muciņš izteicās, ka konsultācijas var sākt septembrī un tās varētu ilgt divus mēnešus.
Kā bija noprotams, Satiksmes ministrijas galvenā rūpe bija akceptēt projektu par pamatu, pieļaujot arī vēlākas diskusijas, lai neapstātos Rīgas Centrālās stacijas un lidostas pievada projektēšana, kā arī netiktu bremzēta Rail Baltica attīstība kopumā visās Baltijas valstīs.