Uzņēmuma vadītājs stāstīja, ka līguma grozījumos ir jāiestrādā jauni nosacījumi, jo esošā līguma redakcijā finanšu korekcijas risks ir ļoti liels. «Juristiem ir jāizstrādā tādi grozījumi, lai risks nesaņemt ES finansējumu būtu minimāls un projektu varētu realizēt dzīvē,» sacīja A. Birkmanis.
Konkrētus priekšlikumus līguma grozījumiem viņš gan neizpauda, jo līgums ir konfidenciāls. Viņš uzsvēra, ka priekšlikumi grozījumiem ir jāizstrādā iespējami īsākajā termiņā un noteiktā kārtībā jāiesniedz Satiksmes un Finanšu ministrijai.
PV valde pēc konsultatīvās darba vizītes Eiropas Komisijā (EK) Briselē, kas notika piektdien, ir nolēmusi par līguma izmaiņām jau vistuvākajā laikā sākt pārrunas arī ar iepirkuma uzvarētājiem - Spānijas kompāniju Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF). PV valde uzsver, ka termiņi, lai vienotos ar Spānijas uzņēmumu CAF, ir īsi - jau tuvāko nedēļu laikā PV diplomātisko pārrunu ceļā cer vienoties par grozījumiem līgumā.
PV valde uzskata, ka līguma grozījumi ir svarīgi Eiropas finansējuma saņemšanai, un norāda, ka izstrādātie grozījumi, ar kuriem PV vērsīsies pie CAF, atbildīs sākotnēji iecerētajam un valdības apstiprinātajam iepirkuma līguma projektam.
EK iepriekš brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot PV un Spānijas uzņēmuma CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, tai var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu.
Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).
Kā ziņots, paralēli domstarpībām par līguma noteikumiem politiskus strīdus raisījusi PV jaunās valdes iecelšana, kurā kā valdes loceklis apstiprināts arī Vienotības biedrs Aigars Štokenbergs, pret ko iebildusi Reformu partija. LETA