Zelta šķembas valsts izpildījumā neiztur pat gadu
Pievienot komentāru
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Piķis plus dolomīts jeb asfalta izstrādājums
Ceļa virsmas dubultā apstrāde ir grants ceļa virmas nomaiņa ar
melno segumu - asfalta aizvietotāju
Uz grants brauktuves uzber
apmēram 30 mm diametra izmēra šķembu kārtu, ko aplaista ar katjonu
emulsiju - modernu ķīmisku bitumena un tā cietināšanas komponentu
savienojumu, ar veltni sablīvē un ļauj izžūt. Virsū uzlej vēl vienu
katjonu emulsijas kārtu un plānā kārtā pārkaisa ar 5-10 mm diametra
šķembām. Segumu sablīvē ar veltni, un pēc izžūšanas rodas kārtaina
ceļa virsma, kas vizuāli atgādina asfaltu
Tehnoloģija der māju
piebrauktuvēm, stāvlaukumiem un vietējas nozīmes ceļiem, bet ne
reģionālas nozīmes ceļiem
Pēc līdzīgas metodes ceļi Latvijā tika
atjaunoti pēc Otrā pasaules kara - 50.-60. gados, kad ar greideriem
ceļa vidū sastumti grants vaļņi un aplaistīti ar atšķaidītu
bitumenu. Tolaik šādi ceļi kalpojuši apmierinoši, jo satiksmes
intensitāte bija daudz mazāka
Dubultās virsmas apstrādes
tehnoloģija īsu laika posmu lietota arī citur Padomju Savienībā,
taču vēlāk atzīta par neperspektīvu un izbrāķēta
Satiksmes
ministrijas kapitālsabiedrība Latvijas autoceļu uzturētājs
dubultās virsmas apstrādes metodi sāka lietot 2012. gadā
Divos
gados šādā veidā atjaunoti 226 km grants ceļu, lielākā daļa
brauktuvju atrodas Latgales reģionā
Darbi izmaksājuši vairākus
miljonus eiro, taču biedrības Latvijas ceļu būvētājs
pārstāvji pārbaudē konstatējuši, ka trīs 2014. gadā atjaunoti ceļi
ir jau sabrukuši
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!
0 komentāri