Pirmais zemās grīdas tramvajs Rīgas ielās sāks kursēt nākammēnes, taču pasažierus tas vēl neuzņems tik ilgi, kamēr nebūs pārbaudīts. Atlikušos 19 čehu rūpnīcas Škoda ražojumus piegādās līdz gada beigām.
Elektroiekārtas uz jumta
RS preses sekretāre Iluta Bērziņa stāsta, ka prasības tramvaju ražotājam noteiktas tādas, lai pilsētai būtu jāveic pēc iespējas mazāki ieguldījumi infrastruktūras pārveidē. Jaunais tramvajs izmantos tās pašas sliedes, ko vecais, taču 6.tramvaja maršrutā ir jānomaina pārmijas, jāizveido pagriezieni platākā leņķī, jo zemās grīdas tramvajam vagonu vietā ir sastāvs ar trim sekcijām, kā arī jāpielāgo kontakttīklu krustojums pantogrāfam (ierīce uz jumta elektriskās enerģijas pievadei). Šobrīd modernizēti jau vairāki krustojumi un izveidota jauna iebraukšana depo zem VEF tilta.
Taču tas vēl nav viss - jāpārbūvē arī pats 5.depo. Tā kā zemajam tramvajam visas elektroiekārtas atrodas nevis grīdā, bet uz jumta, tā vajadzībām pašreiz tiek pielāgotas elektrotransporta darbnīcu telpas un apkārtējā teritorija. Taču tas būs tikai pagaidu risinājums, jo, lai apkalpotu plānoto tramvaju skaitu, jāceļ jauns apkopes korpuss. Tas būs 120 metru garš ar trim ceļiem, kas paredzēti sešu sastāvu apkopei.
Pēc I.Bērziņas teiktā, infrastruktūrā paredzēts ieguldīt tikpat daudz, cik tramvaju iegādē. Tas gan nesasaucas ar pašvaldības iepriekš minētajiem skaitļiem, ka projekta kopējās izmaksas ir 100 miljoni latu, bet transportlīdzekļu pirkšanai nepieciešama aptuveni trešdaļa - 36,4 miljoni.
Ieguldījumus jaunbūvē RS vadība sola nosaukt pēc projekta apstiprināšanas. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītāja pienākumu izpildītājs Vadims Baraņņiks (SC), kurš līdz februārim bija arī RS valdes loceklis, arī pauž, ka iztikt ar kādu no esošajiem depo korpusiem nav iespējams un ir jāceļ jauns.
Jaunus tramvajus nepirks
Saskaņā ar iepriekšējās Rīgas domes lēmumu šogad pašvaldībai bija jāsāk zemās grīdas tramvaja ieviešanas otrais posms, kas paredz līdz 2013.gadam jaunos tramvajus palaist 11.tramvaja maršrutā uz Mežaparku. Taču vismaz šogad jaunu tramvaju iepirkšana naudas trūkuma dēļ nenotiks, apliecina I.Bērziņa.
Pērn sabiedriskā transporta biļešu cenu pieauguma kontekstā izskanēja aicinājumi projektu apturēt, pretējā gadījumā tarifs neizbēgami augs, to atzina ekonomists Uldis Osis. Taču RS apgalvoja, ka iepirkumu apturēt vairs nav iespējams, jo līgums jau ir noslēgts. Turklāt pārvadātājs norādīja, ka pirmie kredīta maksājumi šajā gadā nav jāveic.