Motorizēto spēkratu ēra Eiropā sākās XIX gadsimta beidzamajā desmitgadē, taču daudzu valstu valdības ilgstoši vilcinājās ar laikmetam atbilstošu likumu pieņemšanu, raksta All About History, norādot, ka Francija ilgu laiku bija vienīgā valsts, kur autovadītājam savu prasmju apliecināšanai bija jākārto eksāmens. Apvienotajā Karalistē līdz šādai izpratnei politiķi nonāca vien 1934. gadā, kad automašīnu skaits uz valsts ceļiem un ielām jau bija pārsniedzis pusotru miljonu, bet satiksmes negadījumi ik gadu prasīja vairāku tūkstošu cilvēku dzīvību.
Jaunā likumprojekta iniciators bija transporta ministrs Leslijs Hors-Beliša, kurš amatā bija stājies pavisam nesen, raksta The Guardian. Viņam un citiem likuma atbalstītājiem nācās pārvarēt spēcīgu autovadītāju lobiju pretestību, tomēr pēc ļoti asām debatēm parlamentāriešu vairākums likumu apstiprināja 1934. gada 26. martā, gan nosakot, ka tas spēkā stāsies vien vairāk nekā pēc gada. Papildus braukšanas eksāmena ieviešanai tika noteikts arī automašīnu ātruma ierobežojums apdzīvotās vietās un nolemts, ka vietējām varasiestādēm jāparūpējas par gājēju pāreju ierīkošanu.
Šausmas uz ceļiem
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 22.-27. marta numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu jaunajā mājaslapā ŠEIT!