airBaltic prezidents Bertolts Fliks pēc valdības lēmuma neslēpa, ka tarifu palielinājumu uzņēmums pārnesīs uz pasažieriem, palielinot biļešu cenas. «Ja atlaides tiek noņemtas, biļetes no tā nekļūs lētākas,» teica B.Fliks Viņš atteicās konkretizēt, cik liels varētu būt palielinājums un par cik palielinājies tai noteiktais tarifs.
Dienas rīcībā esošā informācija liecina, ka tās nevar būt lielas summas, jo tarifu palielinājums airBaltic ir pāris eiro robežās par pasažieri. Aviācijas speciālisti uzsver, ka, lai gan airBaltic un Ryanair lidostai līdz šim maksāja tikai ceturto daļu no 12,18 eiro par pasažieri lielā tarifa, no pasažieriem nodevas iekasēja pilnā apjomā. Teorētiski pārējo lidsabiedrību biļetēm pat būtu jākļūst lētākām, jo tām tarifi samazinās.
Ryanair atbildes uz Dienas jautājumiem par jauno tarifu ietekmi uz biļešu cenām un lidsabiedrības plāniem otrdien iegūt neizdevās. Valdībā iesniegtajiem dokumentiem nebija pievienoti aprēķini, par cik atlaižu atņemšana palielinās abu līdz šim lidostas visvairāk atbalstīto lidsabiedrību izdevumus, taču avoti lidostā atzina, ka Ryanair gadījumā runa ir par apmēram miljonu latu gadā.
Jau pirms valdības lēmuma Ryanair bija lidostai nosūtījis vēstuli, ka par sev saistošu uzskata nevis valdības lēmumu, bet konfidenciālajā sadarbības līgumā par ienākšanu Rīgā noteikto summu par pasažieri. Cik Dienai izdevies noskaidrot, tas bijis solīts līdz 2014.gada beigām.
Lidostas viceprezidents Jānis Baļķens presei skaidroja, ka jaunie tarifi Rīgas lidostu padara par vienu no lētākajām Eiropā un lētāko Ziemeļeiropas reģionā, kā arī ļaus izbeigt strīdu ar Konkurences padomi, kas pēc citu lidsabiedrību sūdzībām lidostas piešķirtās atlaides airBaltic un Ryanair atzina par nelikumīgām. Lai gan tie stāsies spēkā tikai novembrī, svarīgi, lai Rīgā strādājošās lidsabiedrības zinātu, kas gaidāms nākamajā sezonā, jo «aviokompānijas Latvijā pelna vasarā un cieš zaudējumus ziemā».
Lai gan Rīgu pēdējā gada laikā pametušas piecas lidsabiedrības un vasarā aiziet arī milzis KLM, J.Baļķens aicināja nepārvērtēt lidostas tarifu nozīmi šajos lēmumos, jo tie esot tikai 15% lidsabiedrības izmaksu. Otrs faktors esot ekonomiskā situācija. Jaunas lidsabiedrības Rīgā esot gaidāmas tikai tad, kad sāks atkopties ekonomika.
Zemie tarifi būs spēkā gadu. Pēc tam par to lielumu lems atkal. Lidostas vadība atzīst, ka tie noteikti «uz rentabilitātes robežas» un ir ļoti atkarīgi no tā, vai airBaltic, kas ir lielākā lidsabiedrība Rīgas lidostā un aizņem 60% tirgus, spēs izpildīt solījumu šogad palielināt pasažieru skaitu par 20%. Ja tas nenotiks, «lidostas rentabilitāte var nozīmīgi samazināties», proti, tā peļņas vietā var sākt ciest zaudējumus.