Atklātībā nonākusī airBaltic vadītāja Bertolta Flika vēstule vairākām amatpersonām (publiskoja portāls pietiek.com) raksturo to, cik situācija ir dramatiska. «Jautājuma ļoti lēnā virzība acīmredzot izrādīsies liktenīga nacionālajai aviosabiedrībai,» raksta B. Fliks saistībā ar vilcināšanos lemt par pamatkapitāla palielināšanu. «AirBaltic kritiski trūkst likviditātes, lai norēķinātos par lidmašīnu līzingu/nomu, degvielu un gaisa kuģu reisus uzņemošo lidostu pakalpojumiem.» No vēstules izriet - ja septembra sākumā nebūtu realizēts valdībā asi kritizētais darījums ar aptuveni 60 tūkstošiem aviokompānijas akciju (tās tika pārdotas par 9,6 miljoniem eiro), airBaltic darbība «būtu faktiski izbeigta un paralizēta jau līdz 5. septembrim». Tas saistīts ar grūtībām norēķināties par lidmašīnu nomu.
SM vakar kopā ar airBaltic līdzīpašnieku Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) un Latvijas krājbanku (LK) vēlreiz caurskatīti tie nosacījumi, kas izvirzīti airBaltic, lai valsts varētu piedalīties pamatkapitāla palielināšanā. «Rakstiskas atbildes par šo nosacījumu izpildi aizvien nav,» norādīja SM valsts sekretārs Anrijs Matīss, uzsverot, ka valsts ir gatava piedalīties airBaltic glābšanā, taču nevar ieguldīt budžeta līdzekļus apstākļos, kad nav pilnīga skaidrība par izvirzīto nosacījumu izpildi. Valdība 23. augustā lēma, ka piedalīsies airBaltic glābšanā, izvirzot virkni nosacījumu, piemēram, B. Flika nomaiņu aviosabiedrības vadītāja krēslā, akcionāru līguma maiņu un citus.
Valsts nolīgtais konsultants Prudentia sarunas par situāciju airBaltic pašlaik koncentrējis uz LK un tās akcionāriem, atsaucoties uz Prudentia vadītāja Kārļa Krastiņa teikto, vēsta LETA. «Protams, nezinām detaļas, bet publiskā informācija liecina, ka viss BAS ir ieķīlāts LK un tās lielākajā akcionārē Snoras bankā. BAS bez LK atļaujas un piekrišanas nevar veikt nekādas darbības, tostarp jaunus ieguldījumus. Faktiski BAS ir tikai čaula, kurā bez saprotamas motivācijas ir pārbīdīta un pārlikta liela daļa airBaltic biznesa un pakalpojumu,» saka K. Krastiņš, pieļaujot iespēju, ka BAS līdzdalību airBaltic varētu aizstāt LK. Sarunās esot iesaistīts arī Krievijas miljardieris Vladimirs Antonovs, kas kontrolē abas minētās bankas un medijos agrāk minēts saistībā ar airBaltic privāto akcionāru.
Krājbanka nekomentēja to, vai varētu pārņemt ieķīlātās airBaltic akcijas, vien norādīja, ka «Flika kungam būtu jāizpilda valdības izvirzītie noteikumi».