Verdi pēdējā mūzikas traģēdija Otello, kas veidota pēc Šekspīra lugas motīviem, ir spēcīga psiholoģiskā drāma par mīlestību un greizsirdību, kas pērn Zalcburgas festivālā tika izrādīta ar izcilu starptautisku solistu ansambli. Aleksandram Antoņenko, kurš atveidoja Otello, tā bija debija gan šajā lomā, gan Zalcburgas festivālā, gan arī viņa pirmais kopdarbs ar slaveno un muzikālajās interpretācijās oriģinālo itāļu maestro. «Ļoti priecājos, ka Rīgas opermīļi varēs noskatīties šo iestudējumu - manu debijas izrādi Zalcburgas festivālā un pirmo sadarbību ar Rikardo Muti. Darbs, divus gadus gatavojot Otello lomu kopā ar maestro, man bija milzīgs gods. Tieši tāpat kā sadarbība ar brīnišķīgajiem skatuves partneriem - dziedātāju un manu draugu Karlosu Alvaresu Jago lomā un Dezdemonu - Marinu Poplavsku. Tieši 20.novembrī Ņujorkas Metropolitēna operā dziedāšu Pučīni viencēliena operas Apmetnis pirmizrādē, tāpēc kopā ar Rīgas skatītājiem būšu neklātienē, novēlot skaistu muzikālu vakaru,» skan A.Antoņenko ceļavārdi saviem un operas žanra faniem.
2008.gada vasarā Otello jauniestudējuma pirmizrādei Zalcburgā sekoja īsta elles pirts: daļa publikas raidīja neapmierinātus «bū» saucienus režisoram un ievērojamajam itāļu diriģentam. Pretrunīgi bija arī vērtējumi presē. Aktieris Žerārs Depardjē steidzis sirsnīgi sveikt latviešu tenoru: «Magnifique, magnifique!» («Lieliski!»), un vadošie opernami steidza piedāvāt dziedātājam jaunas lomas. Izrādes aculiecinieks Latvijas Nacionālās operas direktors Andrejs Žagars slavēja Antoņenko «psiholoģiski dziļo, niansēto, neforsēto, ārkārtīgi izkopto sniegumu, kas sadarbībā ar Muti ieguvis jaunu kvalitāti».
Tieši pēc vētrainās pirmizrādes A.Antoņenko saņēma piedāvājumu dziedāt ASV operas Mekā - Metropolitēna operā, kur šā gada ziemā viņš spoži debitēja Prinča lomā A.Dvoržāka operā Nāra un pavasarī piedalījās slavenā opernama 125 gadu jubilejas galā koncertā, kurā dziedāja operzvaigznes no visas pasaules. Savukārt Otello lomu Latvijas tenors jau drīz atveidoja R.Muti diriģētajās izrādēs Romas teātrī.