Iepirkšanās internetā atstāj «dramatisku, lai arī ikdienā ne vienmēr acīmredzamu efektu uz kopējo ekonomikas konjunktūru. Piemēram, apģērbu iegāde tiešsaistē mazina vietējo veikalu popularitāti, tas savukārt ietekmē nekustamo īpašumu tirgu, veikaliem vairs nenomājot telpas, un tas atkal nozīmē nomas maksas kritumu, neapdzīvotas platības, kā arī darbvietu zaudēšanu ierastajās nozarēs un to rašanos jaunās nozarēs», skaidro EY Vadības konsultāciju departamenta Latvijā direktore Renāte Strazdiņa.
Ievērojams pieaugums ir vērojams apģērba pirkumiem internetā, un «pēdējos 12 mēnešos apģērbu tiešsaistē iegādājušies par 7% vairāk patērētāju nekā gadu iepriekš. Savukārt veikalos pēdējos 12 mēnešos apģērbu iegādājušies 79% patērētāji, gadu iepriekš - 85% patērētāji», izklāsta SIA Ernst & Young Baltic pārstāve Liene Dobele un norāda, ka pieaugums vērojams arī elektronikas preču iegādē tieši internetā.
EY pētījums arī atklāj, ka pasaulē kopumā 62% patērētāju iepērkas tiešsaistē, bet valstu vidū vērojamas būtiskas atšķirības, turklāt iepirkšanās internetā populārāka ir Āzijā, nevis attīstītajās rietumvalstīs. Piemēram, Indijā internetā iepērkas 75%, Ķīnā - 70% pircēju, savukārt ASV - 50%, Šveicē - 45% un Vācijā - 59% pircēju.