Visi no aptaujātajiem pedagogiem ir vienisprātis - pirmklasniekam, kas nonācis viņu klases solā, jāmāk lasīt īsi vārdi, kas rakstīti ar iespiestajiem lielajiem burtiem. Aptuveni trešdaļa izrādījusies prasīgāka un norāda, ka bērnam ir jāspēj lasīt arī garus vārdus. Vaicāti, cik vārdu minūtē bērnam optimāli būtu jālasa, vairākums no viņiem min skaitu, kas ir amplitūdā no 10 līdz 30. Trešdaļa no aptaujātajiem norāda, ka šāda skaitīšana nav vēlama. «Tā darīt nedrīkst,» strikta ir viena no aptaujātajām skolotājām.
Visi skolotāji sagaida, ka viņu klasē nonāks bērni, kuri būs ietrenējuši roku rakstīto burtu elementu vilkšanā. Nepilna trešdaļa no viņiem uzskata, ka bērnam 1. klases sākumā ir jāmāk pilnībā rakstīt rakstītos burtus. Pirmsskolas pedagogu vidū par savu uzdevumu to uzskatīja nedaudz vairāk par trešdaļu aptaujāto. Atšķirībā no pirmsskolas darbiniekiem sākumskolā aptaujāto vidū tikai trešdaļa kā nepieciešamu uzrāda prasmi rakstīt diktātu. Neviens no viņiem negaida, ka bērns jau pratīs otrā desmita skaitļus, ko turpretī par vienu no saviem uzdevumiem uzskata nedaudz vairāk par pusi pirmsskolas skolotāju.