«Mūsu noma ir mazliet savādāka - orientējamies uz ģimenēm un draudzīgām kompānijām, pie mums var iznomāt pamatā tikai minivenus. Sākumā nopirkām vienu Chrysler Voyager mašīnu sev, kad piedzima otrs dēlēns. Sapratām, ka tas ir ļoti forši,» stāsta Diāna.
Aizņemas autoparkam
Pirmās mašīnas iegādātas par saviem līdzekļiem, bet jaunākajam pirkumam ņemts aizdevums Latvijas attīstības finanšu institūcijā Altum. Uzņēmēja stāsta, ka aizdevums ir jau piešķirts, nodrošinājumam nācās ieķīlāt vienu no esošajām nomas mašīnām. Pēc pāris dienām nauda būs mašīnu pārdevēja kontā, un tad varēs braukt kārtot formalitātes uz CSDD. «Pirksim vēl vienu vojadžeri, tikai jauno modeli. Pavisam jaunu gan ne, gluži kā pārējie arī šis būs lietots, bet tikai nu tāds - gandrīz jauns,» smaida uzņēmēja.
Birojs mājās?
Nomas cenas, salīdzinot ar citām autonomām, nav pārlieku augstas - minivens uz diennakti maksā aptuveni 30 eiro. Jaunajam gan cena būšot mazliet augstāka. «Mums arī visas mašīnas ir aprīkotas ar gāzes iekārtām, līdz ar to klientiem nav jāraizējas par degvielas patēriņu, var braukt pa lēto,» stāsta Diāna, piebilstot, ka pirms mašīnas nodošanas klientam viņam tiek parādīts, kā uzpildīt auto gāzes balonu. «Tāda īsta biroja gan mums šobrīd vēl nav. Bija jau sarunātas telpas Teikā, tomēr kaut kas nogāja greizi. Aizdevuma līgumā ir norādīts, ka automašīnas jātur nožogotā teritorijā, līdz ar to domāju - varbūt pagaidām ierīkot biroju mājās, teritorija mums ir liela,» spriež uzņēmēja.
Biznesa nianses
Jautāta par riskiem, ar kuriem neizbēgami ir jāsaskaras autonomas īpašniekiem - piemēram, zādzībām -, Diāna stāsta, ka viņas iznomāto mašīnu nav riska kategorijā: «Zog Audi, BMW. Ģimenes miniveni nav tas zagļu iekārotākais auto. Protams, iznomājot mašīnu, dodam tehniskās pases kopiju, nevis oriģinālu. Ar tādu drīkst braukt, ja līdzi ir nomas līgums.» Esot dzirdēti gadījumi, kad cilvēks, kas ir paņēmis nomā mašīnu, to vienkārši neatdod. Ja pie klienta ir mašīnas tehniskā pase, atgūt spēkratu var būt diezgan problemātiski.
Draugi un draugu draugi
«Runājot par mašīnu remontu, mums ir noslēgti līgumi ar pāris autoservisiem, kas mūsu auto pazīst un, ja gadās kāda ķibele, ļoti ātri to novērš. Šajā biznesā tas ir ļoti svarīgi,» Diāna dalās pieredzē. Ar biznesa tehnisko pusi vairāk nodarbojas uzņēmējas vīrs - viņš ved auto uz servisu, pērk jaunas un pārdod vecās mašīnas. Savukārt lielākā daļa klientu nomu atrod portālā Draugiem.lv: «Mums ir lapa draugiem.lv/minivenunoma, un tur mums ir vairāk nekā 500 sekotāju. Tāpat liekam sludinājumus ss.lv, mums ir arī divas mājaslapas - Minivenunoma.lv, kas orientēta uz ģimenēm, savukārt ārvalstu tūristus uzrunā Rigacarrental.lv.»
Tieši ārvalstu tūristiem paredzēts uzņēmuma jaunais pakalpojums - izbraucieni pa dažādiem saistošiem maršrutiem gida pavadībā. «Gidu jau esam atraduši, patiesībā jau labu laiku, tomēr pagaidām šo pakalpojumu vēl nav sanācis tā pa īstam iedzīvināt. Daudz laika aizņēma telpu jautājums, arī formalitātes jaunās mašīnas pirkšanas sakarā. Cerams, ka gids nekur nebūs pazudis,» prāto Diāna.
Slavenie klienti
Uzņēmēja ļoti lepojas, ka viens no autonomas klientiem ir aktieris Andris Bulis: «Atceros, tikko bijām nopirkuši vienu no pēdējām mašīnām, un viņš tai bija pirmais klients. Vai tik nebija tā, ka atslēgas paņēma uzreiz pēc mašīnas reģistrācijas CSDD.»
Diāna stāsta, ka autonomas bizness minivenu segmentā ir ļoti aktīvs - cilvēkiem ikdienā liela mašīna varbūt nav vajadzīga, bet šad un tad lielākiem izbraucieniem gan noder. «Es ceru, ka pārskatāmā nākotnē mums izdosies palielināt savu autoparku. Gribētos izaugt līdz kādām 30 mašīnām,» nākotnes iecerēs dalās Diāna.