Par nekādu «dzinēju klāstu» pat nav runas. Jau tā aizkavējusies un divreiz atlikta, jaunā Impreza ieradās ar vienu vienīgu 1,6 litru dzinēju.
Skatoties cenu lapā, pat negribas ticēt, ka modeļu un to visu iedomājamo modifikāciju piesātinātajā kompaktklasē Subaru startē kā tāds «japāņu žigulis» - viena virsbūve, viens motors, viena piedziņa. Labi vēl, ka motors joprojām ir šajā klasē vienīgais un unikālais bokseris, bet visus četrus riteņus reizē griež pastāvīgā un, kā uzsver Subaru, simetriskā pilnpiedziņa. Gana simetrisks ir arī pats automobilis. Būtībā tas ir tas pats jau pāris gadus pazīstamais krosovers Subaru XV, tikai bez plastmasas aizsargdetaļām un lieliem riteņiem.
Komfortablāka piekare
Imprezai ir trīs komplektācijas līmeņi, no kuriem bagātīgākais ir Sport+. Tajā vienmuļo salonu atsvaidzina automātiskā duāla klimata iekārta un krāsains, bet mazs infodisplejs ar atpakaļskata kameras atainojumu.
Tam visam pa vidu atrodas slavenais Subaru radioaparāts, kas ar apbrīnojamu spītību parādās katrā nākamajā modelī. Ja dinozauriem būtu piemitusi kaut desmitā daļa šī skumjā tranzistora izturības, tie vēl šobaltdien čāpotu pa Vērmanes dārzu. Ceļu Impreza priekšā izgaismo ksenona lukturi, bet pats auto Sport+ izpildījumā lepojas ar dažiem gaumīgiem spoileriem, kamdēļ izskatās sportisks un atsperīgs kā maratonista krosene. Atsperīgs tas ir arī pēc dabas. Šim auto nav nepieciešami tik cieti amortizatori kā XV, tāpēc Impreza gaitā ir plūdenāka un komfortablāka.
Starpprodukta lomā
Demonstrācijas automobilis bija apveltīts ar vienīgo nozīmīgo mehānisko ekstru - Lineatronic variatoru, kam vajadzētu pārvērst braucienu ar Impreza bezrūpīgā pastaigā.
Ja neņem vērā parasto tendenci nevajadzīgi skrūvēt motora apgriezienus, variators ir samērā ērts, it sevišķi pilsētā. Pārsteigumi sākās ceļā uz Lietuvu, kur krietnu gabalu nācās nojozt pa kaimiņvalstī pieejamo autobāni. Gāžot pamatīgam lietum, Impreza godam cīnījās pret risēs sakrājušos ūdeni un citiem apstākļiem, kurus tik patīkami ignorē automašīnas ar visu riteņu piedziņu. Taču pēc stundu gara skrējiena salonā ielauzās aizdomīgs aromāts. Variatoram cīņa ar stihiju laikam bija par skarbu, un tas sāka pārkarst.
Par 114 zirgspēku dzinēja dinamiku īpaši nav ko runāt - tādas gandrīz nav -, un degvielas patēriņš arī ir parasto astoņu litru robežās. Atliek uzdot jautājumu, kāpēc gan Imprezai liegts divu litru benzīna vai dīzeļdzinējs, ja tāds ir tehniski identiskajam XV? Pat Subaru tirgotāji atrodas vieglā neziņā, ko iesākt ar šo starpproduktu, jo 2500 eiro dārgākais XV ir saprotamāks un pieprasītāks automobilis. Viens gan ir skaidrs - rallijā dzimušā kulta auto leģenda vismaz parastajā Impreza modelī ir saļimusi kaut kur Fuji Heavy Industries gaiteņos. Ne velti vārds Impreza izmests no lieljaudas versiju WRX un STI nosaukumiem. Toties mērenā jauda, variators un vienmēr klātesošā pilnpiedziņa to padara par lielisku mājsaimnieču auto neparedzamiem ziemas apstākļiem, turklāt ar trīs gadu garantiju uz bezmaksas apkopi.
Ko dara citi
Tā kā Impreza sākumcena šalkdama aiztrauc garām Auris, Focus un citu priekšpiedziņas kompaktnieku sākumcenai, uz mirkli aizkavējoties vien pie reti sastopamā Golf 4Motion, kurš ir dīzelis, nācās paskatīties uz ko citu, kas pie reizes nebūtu Nissan Juke. Uz galda malas papīros patvērusies cenu lapa līksmi vēstīja, ka par 24 000 eiro var iegādāties, piemēram... Audi A3. Un ne jau šādu tādu, bet gan 1.8 TFSI Quattro S Tronic. Tā, protams, ir jauka blēdība, jo ksenona lukturi un duālie tā dēvētie klimati pat maza Audi cenu pārvērš nepievilcīgā ciparu virtenē.
Sedans ar 1,4 l turbomotoru, S tronic kārbu un saprātīgu papildaprīkojumu maksā 33 500 eiro, kas jau pārsniedz pašas dārgākās Imprezas cenu par teju 10 000 eiro. Tomēr Audi uzskata A3 par premium automobili un bez pamata, ja pavērojam, kā vienas un tās pašas lietas realizētas divos tik dažādos automobiļos. Ja Audi divsajūgu pārnesumkārba mēģinātu pārkarst, rūpnīcā tiktu izsludināts ārkārtas stāvoklis. Subaru importētājs ar liegu smaidu ieteica apstāties un pagaidīt. Bet varbūt man negribas gaidīt, kamēr automašīna, kas man kādreiz tik ļoti patika, kļūs par patēriņa preci, tādu pašu ledusskapi uz riteņiem, kādos pārvēršas daudzas automašīnas bez īpašām pazīmēm. Pat Toyota aptvērusi, ka kvalitāte bez emocijām ved strupceļā. Jācer, ka to laikus sapratīs arī Subaru.