Lēns bizness
Cenu politikā galvenais uzņēmēju mērķis ir īpaši neatšķirties no lielveikalu cenām un atrast tādu Latvijas zemnieku un pārstrādātāju produkciju, kas būtu līdzvērtīga importētajai gan kvalitātes, gan cenas ziņā. Māris ir pārliecināts, ka pārmaksāt par produktu, kas nav labāks par importēto, tikai tāpēc, ka tas ir vietējais, nav prāta darbs: «Latvijas ķiplokam ir tiesības maksāt vairāk par Ķīnas ķiploku, ja tas ir garšīgāks.»
Pagaidām lielu daļu veikala produktu klāsta veido pazīstamu ražotāju veikums - Liepkalnu un Lāču maize un cepumi, Bauskas alus, Lienama Alūksne ražotās ogu sulas, Rankas piena produkti. Taču Māra mērķis esot pievērsties maziem un Rīgā reti sastopamiem ražotājiem, kas mazo apjomu dēļ netiek lielveikalu plauktos un kas tiks meklēti caur paziņu kontaktiem un braucienos pa laukiem un zemnieku tirdziņiem. Māris piebilst, ka Latvijā ļoti neliela daļa ražotāju ir izvēlējušies sevi pārstāvēt arī internetā, kas potenciālajiem sadarbības partneriem krietni apgrūtina to atrašanu.
Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs gan uzsver - veikaliem, kas strādā tikai ar Latvijas ražotājiem, neizbēgami izveidojas šaurs sortiments, kas ir galvenais drauds to dzīvotspējai. Tāpēc H.Danusēvičs uzskata - tas «nav ilgtspējīgs bizness». Citādās domās ir maizes ceptuves Lāči saimnieks Normunds Skauģis - viņaprāt, ideja ir dzīvotspējīga un tai par labu nāk arī vietējiem ražotājiem labvēlīgs sabiedrības noskaņojums, taču tas ir «lēns un ilgtermiņa bizness», kurā nav vērts gaidīt ātru peļņu un kurā panākumi ir īpaši atkarīgi no gudras vadības.
LTA rīcībā nav informācijas, vai Māra un Kaspara veikals ir vienīgais šāda koncepta tirgotājs, taču ir zināms, ka augustā Zolitūdes tirdzniecības centrā IXO tiks atvērts neliels veikals, kurā būs pārstāvēti Zaļās karotītes zīmi ieguvušie Latvijas ražotāji.
Vecrīgā ienāk mazie
Pārtikas veikals nav bijusi vienīgā sarunā apspriestā biznesa ideja, taču šķitusi krīzes laikam piemērotākā - «cilvēki tagad saprot, ka bez daudz kā var iztikt, bet bez pārtikas iztikt nevar» spriež Māris. Viņš - vēsturnieks - un datorspeciālists Kaspars uzņēmējdarbībā ir iesācēji, tāpēc uzņēmuma reģistrēšana un citas formalitātes viena mēneša vietā aizņēmušas četrus. Ilgāks laiks bijis nepieciešams arī tāpēc, ka biznesa sākšanā izmantoti tikai pašu iekrājumi, neizmantojot kredītus. Pēc Māra aplēsēm, mazāk nekā 10 tūkstoši latu.
Vietas izvēli - Grēcinieku ielu Vecrīgā - Māris pamato ar diviem argumentiem. Pirmkārt, te ir visvairāk tūristu, kuru dēļ ierīkots arī suvenīru plaukts, otrkārt, Vecrīgā nav daudz pārtikas veikalu. Vērojumi liecina - zemākas īres dēļ Māra un Kaspara Azaids nav vienīgais mazais veikals, kas pēdējos mēnešos parādījies Vecrīgā, savukārt vairāki luksusklases zīmolu apģērbu veikali no vecpilsētas ielām ir pazuduši.
Runājot par reklāmas un mārketinga iespējām, Māris ir apņēmies vispirms izmēģināt visu, kas nemaksā naudu - informācijas nodošanu caur draugiem, paša veikala skatloga noformēšanu, mājaslapu internetā, ko veido Kaspars. Pēc divām nedēļām veikalā akcijas veidā iecerēts tirgot arī «lētākos ābolus Rīgā» - no Māra laukiem atvestie augļi tiks dalīti par velti.