Nesen par lielu notikumu mediju vidē kļuva britu premjeru kandidātu debates, par kuru principiem un formātu vienojās gan to veidojošās televīzijas BBC, ITV un Sky, gan arī trīs galvenās politiskās partijas. Vienošanās bija detalizēta līdz pēdējam sīkumam - noteikta gan skatītāju izvēle un loma, gan programmas struktūra, moderatora loma, tēmas, studijas iekārtojums. Visām trim līderu debašu programmām, no kurām katru veidoja cita televīzija, bija kopīgs formāts, bet katra no tām notika citā Anglijas reģionā, visās piedalījās arī publika. «Debates bija pārsteidzoši populāras,» norāda Džons Strīts, Austrumanglijas Universitātes profesors. Viņš stāsta, ka tās rādīja pat dažos krogos ierasto futbola maču vietā. Kas ir iemesls debašu popularitātei? «Neesmu drošs, kāpēc tās bija populāras, izņemot to, ka tās iekļāvās talantu konkursu kultūrā,» atzīst Dž. Strīts.
Savukārt Zviedrijā priekšvēlēšanu debašu kulmināciju sabiedriskajā televīzijā noskatījās vairāk nekā miljons no aptuveni 9 miljoniem Zviedrijas iedzīvotāju, stāsta Zviedrijas sabiedriskā radio producente Dace Vinklere. Pirmais priekšvēlēšanu raidījumu sēriju sāka sabiedriskais radio, rīkojot partiju vadītāju «pratināšanu» un divu populārāko premjera amata kandidātu dueli. Pēc tam stafeti pārņem Zviedrijas sabiedriskā televīzija, iztaujājot partiju vadītājus un rīkojot premjera kandidātu dueļus, kas noslēdzās ar septiņu partiju līderu debatēm. Zviedrijas komerctelevīzija TV4 debates centusies padarīt atraktīvākas. D. Vinklere stāsta, ka Zviedrijā līderu debates kļūst par lielu mediju notikumu, tie cenšoties paildzināt debašu efektu, vēl vismaz pusdiennakti par tām runājot un dažādos griezumos vērtējot politiķu teikto.