Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +4 °C
Daļēji apmācies
Pirmdiena, 18. novembris
Doloresa, Aleksandrs, Brīve

Atpakaļ nākotnē

Parasti novecojušus modeļus kopā ar presformām un konveijeriem pārdod trešās pasaules valstīm, tāpēc Audi lēmums pārvest 2004.gada Audi A4 (rūpnīcas kods B7) ražošanas iekārtas no Vācijas un Spāniju tika uztverts kā ar interesi, tā ar neizpratni. Gatavais produkts ir izspļauts Audi, tikai ar citādiem lukturiem, Seat Ibiza tipa priekšu un pie durvīm pieskrūvētiem spoguļiem - A4 tie bija loga stūros. Aizmugurējā numura zīme pārcelta no bagāžnieka uz bamperu. Ja Exeo priekšā kaut kas neizskatās, kā vajag, vainojiet gājēju drošības normas, jo iepriekšējais Audi A4 tādas vēl nepazina.

Kas ir Exeo?

Tā kā Audi A4 vienmēr bijis izskatīgs auto, arī Seat Exeo izskatās kā labi šūts uzvalks. Nezinātāji rausta plecus par automašīnas nosaukumu - tā kā eseja, tā kā eksperiments, tā kā... esperanto? Attāla līdzība ar mākslīgo valodu patiesi ir atrodama, jo esperanto burtiskais tulkojums «tas, kurš cer» sasaucas ar latīņu exire (doties tālāk, pārkāpt robežas), no kā radies līdz šim prestižākā Seat vārds. Briti zirgojas, ka cilvēki ar runas defektu izrunās to kā exile (izsūtījums, trimda). Pēc testa brauciena ar vienīgo Seat Exeo Latvijā ne tikai es vien biju gatavs doties trimdā vai vismaz bēgt ar to pāri robežai. Nu, vismaz Igaunijas un uz pāris dienām.

Starpība - 8000 eiro

Apskatījis Exeo no visām pusēm, viens prātīgs vidzemnieks uzdeva jautājumu, no kura baidījos jau sākumā: «Un kāpēc man pirkt šito, nevis Škoda Octavia?» Varbūt tāpēc, ka Octavia taisīta no golfa, bet Exeo - no Audi? Aptuveni 70% detaļu ir identiskas četru riņķu auto, kas tagad lietots maksā tikpat, cik Exeo jauns. Zinot Seat piegājienu izmaksām, salonā varēja gaidīt cietas plastmasas. Taču salons izgatavots ļoti kvalitatīvi, turklāt ir jaunāks par ārpusi, jo panelis kopē A4 Cabrio, kas tikai pirms mēneša atdeva vietu vaļējam A5. Audi smaržas, protams, Exeo nav, taču uz tausti labas ir pat pelēcīgākās plastmasas, bet standartaprīkojums, citēju tautas mutvārdu daiļradi, «vienā setā saliek bietē» oriģinālajam A4, kas pirms pieciem gadiem maksāja (pieķerieties pie krēsla) pat 8000 eiro vairāk par salīdzināmu Exeo.

Īstais motors īstajā auto

Tomēr vidzemnieki ir spītīgi, un ar pilnu salona elektrifikāciju vai lietus sensoru šos nepaķersi. Arī salons aizmugurē tāds pašaurs. Jābrauc! Pierādījums praksē ir Exeo cerība un nelaime, jo neviens netic, ka kopija var būt labāka par oriģinālu, pirms ar to neizbrauc. Seat izlabojis piekares regulējumus, izgatavojis vēl precīzāku pārnesumkārbas kulisi un ielicis Exeo jaunu common-rail dīzeli, kas vibrējošajos pumpe-duse TDI motoru laikos nemaz neeksistēja. Neesmu dīzeļu fans, bet pēc 500 km gara testa 143 ZS motors likās ideālākais dīzeļmotors pasaulē - kluss, spēcīgs un pat aizdomīgi ekonomisks. Taču priekšstatu par auto veido īpašību kopums, tāpēc tinu filmu atpakaļ, līdz - ahā, stop! Stūrēšana ir aizraujoša, bet, ja tas ir/bija A4, tad jābūt Servotronic pastiprinātājam. Bez adaptīvā mehānisma oriģināla stūre bija tukša un paviegla, un ar pilnu pārliecību var teikt, ka bez šīs neredzamās, bet svarīgās 216 eiro ekstras nevajadzētu plānot arī Exeo iegādi.

«Stilam» ir nozīme

Iespējams, nevajadzētu skopoties ar dubultlaminētiem sānstikliem (270 eiro), jo pretvēja šalkoņa loga augšmalā ir viens no retajiem caurumiem Exeo skaņas izolācijā. Labākā komplektācija ir vidējā Style, jo Reference un Sport trūkst daļas aprīkojuma. Testa auto 16" riepas perfekti izsvaroja mantoto stingrību ar jauniegūto vadāmību. Bet, ja vajag, tad ir arī 18 collu rati un bezmaksas sporta piekare. Par individualizācijas iespējām, kādas piedāvā Audi, jāaizmirst, jo Seat tomēr nav premium klases automašīna. Varbūt tas pat nav slikti. Autozādzību statistiku veido pieprasījums no Austrumu puses, bet tur Seat kā marku nesaprot. Seat Exeo pagaidām nepiedāvā automātiskās pārnesumkārbas (Multitronic parādīsies līdz gada beigām), dīlerim Auto halle nav vislētākā 1,6 motora, un Exeo vienmēr būs tikai priekšējā piedziņa, jo quattro GmbH drīzāk ieliks supermašīnā R8 dīzeli nekā atvēlēs spāņiem 4x4 svētumu. Pagaidiet, bet R8 taču ir arī dīzelis...

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas eiro

Seat Exeo 1.8T Reference 19 990
Seat Exeo 2.0TSI Style 23 299
Seat Exeo 2.0TDI Style 23 110*
Seat Exeo 2.0TDI 170 Sport 23 442
* demoauto

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?