Pēdējā laikā būtiski pieaugusi satiksmes intensitāte Pierīgā, un smaga situācija izveidojusies tiem ogrēniešiem un Tīnūžu iedzīvotājiem, kuri uz darbu Rīgā ik rītu dodas pa P5 jeb Ulbrokas-Tīnūžu ceļu. Satiksmes intensitāte no rītiem ir milzīga! Daļa automašīnu gan Sauriešos nogriežas uz Granīta ielu, lai pa to garām Rīgas TEC 2 un citiem uzņēmumiem brauktu līdz T veida krustojumam ar Krustpils ielu, taču lielākā autovadītāju daļa pa P5 turpina braukt Ulbrokas virzienā.
Jāatgādina, ka Ulbroka, apdzīvota vieta Pierīgā, Stopiņu novada administratīvais centrs, kas atrodas ceļu Rīga-Ērgļi (P4) un Ulbroka-Ogre (P5) krustpunktā, nesenā pagātnē kļuvusi par populāru dzīvojamo rajonu un līdz ar to augusi arī satiksmes intensitāte.
Turklāt tieši Ulbrokā P5 kļūst par galveno - Institūta ielu, kas pavisam netālu no Stopiņu novada domes apraujas ārkārtīgi bīstamā krustojumā ar Ērgļu šoseju jeb P4. Jāpiebilst arī, ka Institūta iela ir blīvi apdzīvota Ulbrokas iela. Neveiklais krustojums patiešām zināms daudziem rīdziniekiem un pilsētā strādājošajiem un 2013. gada janvārī kļuvis par AutoDienas lasītāju visvairāk komentēto krustojumu.
«Par spīti izmaiņām satiksmes intensitātē, šī krustojuma iekārtojums ir nemainīgs. Pēdējā laikā vien atjaunots brauktuves atdalošais marķējums un 207. ceļa zīmes «Neapstājoties tālāk braukt aizliegts» un «STOP» sarkanais astoņstūris uzlikts uz dzeltena, luminiscējošā fona. Avārijas šajā krustojumā notiek bieži. Daudz nav trūcis no tā, lai kāds autovadītājs ietriektos uz Ērgļu ceļa novietotajā piemineklī 1905. gada nemieru dalībniekiem,» savu viedokli vēstulē AutoDienai pauž autovadītājs Jānis.
Savukārt tehnoloģiju eksperts, autovadītājs Kārlis Dambrāns izklāsta, ka no šī krustojuma cenšas izvairīties, lai gan bieži brauc uz Ogres Zilo kalnu trasi slēpot. «Labāk izvēlos apkārtceļu,» uzsver K. Dambrāns.
«Automobiļu rinda pie krustojuma, lai izdarītu kreiso pagriezienu Rīgas virzienā, kļūst jo dienas, jo garāka! Kādēļ neviens neseko anarhijai, kas valda šajā krustojumā, kur viens otru apdzen pa kreiso pusi un kreiso pagriezienu izdara ne tikai divi, bet pat trīs auto vienlaikus,» AutoDienai raksta autobraucējs Pēteris, uzsverot, ka krustojumā būtu vajadzīgs luksofors.
Krustojuma izpētes rītā no 7.45 līdz 8.15 nemanījām karstgalvjus, kas stāvošo transportlīdzekļu rindu apdzītu pa kreiso pusi, taču tās garums tiešām bija iespaidīgs, skaitot automašīnas, skaits sajuka pie 37. auto.