Augustovsku un viņa piekritusi. Sabiedrības reakcija uz to, ka bez algota darba palikušajai V. Dombrovska biroja vadītājai nu ir atrasta cita ienesīga vieta (ar algu gandrīz 4000 eiro mēnesī), bija nepārprotama. Par spīti negatīvajai nostājai, ministrs neatkāpās. Iespējams, lai nebūtu jāveido jauna valdes locekļa vieta, akcionāru sapulcē tika nolemts no amata atbrīvot līdzšinējo valdes locekli Agri Balodi, kurš valdē strādāja no 2012. gada beigām.
Viņa kompetence bija saistīta ar lidostas infrastruktūras jautājumiem, jo A. Balodis iepriekš bija strādājis Valsts nekustamajos īpašumos (VNĪ). Tolaik pēc viņa apstiprināšanas amatā SM izsūtīja paziņojumu, ka «A. Baloža līdzšinējā profesionālā izglītība un darba pieredze nekustamā īpašuma pārvaldības jomā ļaus efektīvāk pārraudzīt lidostās plānoto infrastruktūras attīstības projektu realizāciju». Nu A. Balodis ir atlaists, jo esot pārkāpis dienesta pilnvaras.
«Balodis savā vārdā vienpersoniski ir pieņēmis lēmumus attiecībā uz valsts interesēm ļoti svarīgu jautājumu, kas būtu jārisina visai valdei un akcionāriem kopā. Lēmums ir nopietns un skar visas valsts, ne tikai lidostas intereses,» klāsta A. Matīss. Aicināts precizēt, tieši par ko A. Balodis vienpersoniski pieņēmis lēmumu, ministrs vienīgi norāda, ka tas bijis saistīts ar aviāciju un pārkāpums veikts janvāra beigās.
O. Augustovskas kandidatūra parādījusies iepriekš un neesot saistīta ar A. Baloža pārkāpumu. «Kandidatūra parādījās, aktualizējoties noklausīšanās skandālam. Tas netika pienācīgi izmeklēts, vēl šobrīd nav skaidri rezultāti. Mani pārsteidza tas, ka IT speciālisti, kas šīs iekārtas uzstādīja, ir atrasti kā vienīgie vainīgie. Nav skaidrs, kurš šo iekārtu pasūtīja, nav noskaidroti mērķi, kāpēc sarunas bija vispār jānoklausās. Es nedomāju, ka IT speciālisti ir vainīgi pie tā, ka kāds patvaļīgi noklausās sarunas,» skaidro ministrs. Viņš norāda, ka akcionāru sapulcē lidostas valdei uzdots paskaidrot valdē notiekošo. «Nav izslēgts, ka būs vēl citas izmaiņas valdes sastāvā un darbībā tuvākajā laikā,» teic A. Matīss, konkrētus uzvārdus gan nenosaucot. «Skatīsimies, kas notiks izmeklēšanas komisijā. Es kā ministrs nevienam kapitāldaļu turētājam nesaku, kurš ir slikts vai vainīgs. Par Baloža kungu no Ģenerālprokuratūras bija nepārprotama vēstule, kur viņš bija minēts vārdā un uzvārdā,» atklāj ministrs.
Pats A. Balodis komentāru sniegt atteicās, tikmēr viņa vietā ieceltajai O. Augustovskai jau noteiktas galvenās darbības sfēras. Viņas uzdevums būs sekot valdes darba tiesiskumam un tās darba pārvaldes principam.
Uz jautājumu, vai jūtas apmierināta ar iegūto amatu, O. Augustovska Dienai prieku neizrāda. Arī par negatīvo sabiedrības attieksmi viņai nav daudz ko komentēt. «Visi mēs esam dzīvi cilvēki, protams, ka sabiedrības attieksme kaut kādu iespaidu rada. Es to varu pieņemt zināšanai. Kad Matīsa kungs mani uzrunāja, es tiešām daudz domāju un analizēju. Uzskatu, ka valdei kopumā būtu jābūt kā tādam topmenedžerim, kas sevī ietver dažādus profesionāļus,» atklāj jaunā lidostas valdes locekle. Viņa vēlreiz atgādina, kādu un cik lielu pieredzi guvusi, liekot domāt, ka šim amatam ir piemērota. Uz jautājumu, vai viņa nejustos komfortablāk, ja ar savām spējām amatā tiktu konkursa kārtībā, O. Augustovska vienīgi norāda: «Es negribu komentēt kapitāldaļu pārstāvja lēmumu. Šajā gadījumā viņš risina jautājums par lidostas valdi.»
Aviācijas eksperts Tālis Linkaits par notikušo izsaka nožēlu: «Kaut gan visos medijos tika kritizēts veids, kā Augustovska nonākusi šajām amatā, faktiski šis sabiedrības viedoklis vērā ņemts netika.» Viņaprāt, iegansts no amata atbrīvot A. Balodi ir pievilkts aiz matiem. «Grūti pateikt, kas bijis tik nepareizs viņa darbībā. Tur jāskatās, kāda ir iekšējā reglamentācija, vai kāds no valdes locekļiem drīkst parakstīt dokumentu valdes priekšsēdētāja prombūtnē. Jebkurā gadījumā atbildībai būtu jāgulstas uz valdes priekšsēdētāja pleciem,» norāda T. Linkaits.