Bankrota mērķis ir iegūt aizsardzību pret kreditoriem. Autoražotājs cer uz ātru pārdošanu, kas ļaus kompānijai izkļūt no sarežģītās situācijas divos trijos mēnešos. Pēc Reuters analītiķu vērtējuma, prezidenta Baraka Obamas administrācijas lēmums ierosināt GM ātro bankrota procedūru un piešķirt papildu 30 miljardus ASV dolāru nodokļu maksātāju naudas, lai restrukturizētu uzņēmumu, tomēr ir visai riskants. ASV valdība plāno izveidot jaunu kompāniju, kas iegūs labākos GM aktīvus. ASV Finanšu ministrija, kas nodrošinās GM kopumā 50 miljardu dolāru finansējumu, plāno pārņemt 60% akciju reorganizētajā uzņēmumā.
ASV tiesa svētdien izpildīja kārtējo soli GM nacionalizācijas «ģenerālmēģinājumā», apstiprinot cita autobūves magnāta Chrysler aktīvu pārdošanu Itālijas Fiat SpA vadītajai grupai. Arī šo bankrotu pārrauga ASV Valsts kase. GM reorganizācija, pēc ekspertu domām, būs vēl apjomīgāka un sarežģītāka. «Grūtākā daļa tikai sākas - kā padarīt GM un Chrysler konkurētspējīgus,» saka Tokijas biržas analītiķis Kristofers Rihters, «ja tas nenotiks tagad, pēc dažiem gadiem viss būs jāsāk no gala».
Jaunais GM paturēs Cadillac, Chevrolet, Buick un GMC zīmolus, ziņo aģentūra Bloomberg. Bankrota tiesnesis uzraudzīs nerentablo zīmolu Saturn un Hummer, kā arī nevajadzīgo rūpnīcu pārdošanu vai likvidēšanu. CNN uzsver, ka nav skaidra tūkstošiem GM darbinieku nākotne Eiropā. Autoražotāja reorganizācijas gaitā līdz 2010.gadam plānots atbrīvot no darba 20 000 cilvēku un slēgt duci ražotņu.
ASV valdība bija noteikusi 1.jūniju kā termiņu, līdz kuram GM jāreformē, jāsadala vai jāpiesaka bankrots. GM parādi sasnieguši 44 miljardus dolāru. ASV valdība kompānijā jau ieguldījusi 15 miljardu dolāru.