Vienlaikus ar informācijas tehnoloģiju sistēmu virzību uz darbu «mākoņos» jeb datu uzglabāšanu drošos datu centros uzņēmējdarbībā jāmaina arī saziņas veids. To redzam jau šobrīd - korporatīvajos uzņēmumos ar lielu darbinieku skaitu un filiālēm dažādās pilsētās nepieciešama ātra sasniedzamība dažādos kanālos - telefonā, mobilajā telefonā, datorā, planšetdatorā -, un kvalitatīviem zvanu centra risinājumiem. Atsevišķi šīs biroja sistēmas pastāvējušas jau krietnu laiku, bet arvien vairāk uzņēmumu vēlas pāriet uz vienotu komunikācijas vidi. Neatkarīgi no atrašanās vietas tā katram darbiniekam nodrošina iespēju piekļūt uzņēmuma resursiem un komunicēt gan savā starpā, gan ar ārpasauli.
Tagad šāda vienota komunikācijas vide mākoņsaziņas platformā, ko globālā līmenī izmanto jau vairākus gadus, uzņēmumiem ir pieejama arī Latvijā. Pasaulē visplašāk mākoņsaziņas platformu komunikācijai izmanto tieši veselības un izglītības nozares spēlētāji, savukārt Latvijā tie lielākoties ir vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmumi, transporta un loģistikas, tāpat arī banku un finanšu sektora komersanti.
Ko īsti uzņēmumam un tā darbiniekiem nozīmē komunikācija mākonī? Tā ir iespēja sākt lietot modernos saziņas līdzekļus, vienkopus nodrošinot videokonferenču, audiokonferenču, uzņēmuma čata, mobilo aplikāciju, zvanu centra, sarunu ierakstu sistēmas un citus risinājumus.
Komunikācija mākoņsaziņas platformā ir unikāla ar to, ka tagad, piemēram, uzņēmuma pārstāvis ar vienu zvanu var veikt video vai audio zvanu vienlaikus visiem pārdošanas aģentiem neatkarīgi no tā, kur un pie kādām iekārtām (datora, telefona, planšetes) viņi atrastos.
Vēl viens jaunās platformas pluss ir spēja strauji pielāgoties biznesa vajadzībām, īpaši situācijās, kad neparedzēti nepieciešams palielināt vai samazināt pakalpojuma apjomus. Piemēram, saldējuma ražotāji rēķinās, ka vasarā būs produkcijas pieprasījuma lēciens. Gadās, ka vasara padevusies īpaši karsta un strauji kāpj pieprasījums pēc produkcijas. Atstājot produktu ražošanu paša uzņēmuma pārziņā, mākoņsaziņas platforma ļauj ļoti ātri un efektīvi, pat dienas laikā, radīt papildu komunikācijas līnijas. Tas nozīmē, ka nebūs jāgaida nedēļa vai pat vairākas līdz jaunu darba vietu, telefona centrāļu komunikācijas sistēmu ierīkošanai. Tas pats attiecas uz zvanu centriem - nereti krīzes situācijā ir nepieciešamība steidzami palielināt zvanu centra līniju skaitu. Tas šobrīd izdarāms ar pāris klikšķu palīdzību, un uzņēmums var pievērsties savai pamatdarbībai, nevis uztraukties par IT nodrošinājumu.
Bet šis ir tikai sākums. Mākoņsaziņas platforma ir pagrieziena punkts, lai tuvā nākotnē iekārtas spētu sazināties ne tikai ar cilvēkiem, bet arī savā starpā. Piemēram, risinājums automašīnu novietošanai stāvvietā, kad dažādas sistēmas sazinās savā starpā un mašīna uzreiz navigācijā ievada ceļu uz brīvo stāvvietu.
*Lattelecom Technology Starptautiskā biznesa attīstības direktors