LNKA vadītāja Baiba Fromane atzīst, ka no četriem maksātspējas vērtēšanas principiem līdz šim izmantoti tikai divi - pārbaude par esošajām klienta kavētajām parādsaistībām un līdzšinējo kredītu atmaksas disciplīnu. Taču būtu nepieciešams pārbaudīt arī nekavētās klienta saistības un ievākt informāciju par viņa ienākumiem. Pirmo nepilnību plānots novērst, izmantojot SIA Creditinfo Latvija sistēmu un apmainoties ar informāciju, otro - asociācijas biedru mājaslapās izveidojot atsevišķu sadaļu, kurā potenciālajiem kredītņēmējiem būs jānorāda savi ienākumi. Prasība būšot obligāta, un, tiem, kas ienākumus nenorādīs, kredīti netiks izsniegti, uzsver B. Fromane. LNKA gan nezina, kā norādīto ziņu patiesumu pārbaudīt, - objektīvu ziņu sniegšana būs klientu atbildība.
«Galvenā problēma pašlaik ir tie kredītņēmēji, kas vieglprātīgi izturas pret savām finansēm, ir paņēmuši kredītus no vairākiem aizdevējiem vienlaikus, bet nespēj tos atdot,» uzskata B. Fromane. Lai šādos gadījumos rastu abpusēji izdevīgu risinājumu, LNKA nolēmusi uzņemties starpnieka lomu, pēc klienta iesnieguma saņemšanas tā izstrādās un sagatavos vienošanos starp tās biedriem un grūtībās nonākušo kredītņēmēju. Pirms neilga laika LNKA biedri nāca klajā arī ar iespēju kredītņēmējiem iekļaut sevi «melnajā sarakstā» un pašiem noteikt, uz cik ilgu laiku viņiem neizsniegt aizdevumu. Vēlmi iekļaut sevi šādā sarakstā esot pauduši jau desmit cilvēku, norāda B. Fromane.
«Esam gandarīti, ka LNKA beidzot ņems vērā PTAC nostāju patērētāju maksātspējas vērtēšanā. Līdz šim PTAC ir ticies ar atsevišķiem asociācijas biedriem un norādījis uz problēmām, tomēr «konceptuālas vienošanās», kā atzīst asociācija, nav bijis,» saka Ilze Žunde, PTAC pārstāve. Par LNKA nodomu efektivitāti vēl esot grūti spriest, taču tās rīcība esot «solis pareizajā virzienā», uzskata I. Žunde.