Cerības atrast kādu izdzīvojušo nedēļu pēc katastrofas ir teju gaisušas. Pat ja cilvēkiem būtu izdevies patverties kādā daļēji applūdušā telpā, viņi, visticamāk, zemās ūdens temperatūras dēļ būtu nosaluši, norādīja glābēji.
Pagājušajā piektdienā Costa Concordia ar vairāk nekā 4200 pasažieriem uz klāja uzskrēja zemūdens klintij un sagāzās. Traģēdijā, kas prasījusi vismaz 11 dzīvību, vaino kapteini Frančesko Sketīno, kurš sākotnēji viņam izvirzītās apsūdzības noliedza. Pēc tam kad liecinieki un melnā kaste vēstīja pretējo, 52 gadus vecais kapteinis atzina, ka novirzījies no kursa. Viņš apzināti pietuvojies Džiljo salai, lai sveicinātu draugu, bijušo kuģa kapteini.
«Pietuvojoties es pieļāvu kļūdu. Es kuģoju, paļaujoties tikai uz redzi, jo ūdeņus labi zināju un biju veicis šo manevru jau pirms tam kādas trīs četras reizes,» F. Sketīno citējis The Daily Telegraph. Taču šoreiz kapteinis pārāk vēlu pavēlējis griezties atpakaļ. «Kļuvu par savu instinktu upuri.»
Pēc kapteini apkaunojošo ierakstu publicēšanas, kuros krasta apsardze viņam pavēl doties atpakaļ uz kuģi, F. Sketīno vairs neapgalvo, ka pēdējais pametis klāju. Koordinējot evakuācijas norisi, viņš esot «paslīdējis un iekritis glābšanas laivā». Kapteinim piemērots mājas arests.
Kuģis draud nogrimt jūrā, un Itālijas vides ministrs Korrādo Klīni brīdinājis, ka tas izraisītu ekoloģisku katastrofu, jo kuģī ir vairāk nekā 2300 tonnu degvielas.