Visa pamatā ir jābūt pārliecībai, ka iespējamā tarifu palielināšana ir pamatota. Tās mērķim jābūt dzelzceļa infrastruktūras saglabāšanai, nevis kārei skaisti nopelnīt. Plānotais tarifu maksājumu lēciens ir straujš.
Ņemot vērā izveidojušos situāciju, rodas šaubas, vai ir lietderīgi tērēt vairākus desmitus miljonu latu, lai iegādātos jaunus dīzeļvilcienus. Ja arī maršruti tiktu slēgti uz ekonomiskās krīzes laiku, tās pārtapšanu uzplaukumā eksperti prognozē piesardzīgi. Iespējams, 2013. vai 2014. gadā Latvijā būs bezdeficīta budžets. Bet vai tas garantēs dīzeļvilcienu maršrutu tūlītēju atjaunošanu? Jauna tehnika ir maksimāli jānoslogo, lai tās iegāde ekonomiski attaisnotos. Arī modernu vilcienu dīkstāve vairāku gadu garumā radītu tikai zaudējumus. Turklāt mūsdienu tehniski mainīgajā vidē tas, kas moderns šodien, var būt novecojis pēc gadiem trim četriem.