Plānots, ka līdzās Zunda kanālam, agrākās Rīgas Lauksaimniecības mašīnbūves rūpnīcas teritorijā, 11 hektāru lielā teritorijā tiks izveidots daudzfunkcionāls tirdzniecības, biroju un izklaides centrs Zunda, kura būvniecībai Rīgas dome 2010. gadā jau izsniegusi būvatļauju. Projekta veidotāji - Lietuvas nekustamo īpašumu attīstītājs Akropolis Group - laikrakstam Diena atklāj, ka kvartāla koncepcija vairākkārt mainījusies un pašlaik plānots, ka pēc projekta izmaiņu saskaņošanas ar Rīgas pilsētu 2015. gadā varētu tikt sākta tā būvniecība. To plānots īstenot vairākās kārtās - pavisam sešu septiņu gadu garumā. Kvartālā paredzēta dažāda augstuma dzīvojamo un biroju ēku apbūve, ņemot vērā arī vietas dabisko reljefu un tā īpatnības.
Provizoriski tiek plānots, ka tirdzniecības centrs ar autostāvvietu projektā aizņems ap 100 000 kvadrātmetru platību, dzīvojamās ēkas ar autostāvvietām - ap 60 000, biroju ēkas ar autostāvvietām - 14 000 kvadrātmetru lielu platību, atklāj Arvīds Tīla, Akropolis Group Attīstības departamenta vadītājs. Projekta īstenošanā paredzēts ieguldīt ap 100 miljoniem eiro (70 miljonu latu). Ņemot vērā projekta ievērojamo mērogu, ar pilsētu parakstīta vienošanās, ka projekta investētāji finansiāli iegulda arī savu daļu ielu sakārtošanā un transporta kustības uzlabošanā, norāda A. Tīla. Papildus ielu rekonstrukcijai ar vienu miljonu eiro projekta attīstītāji finansē arī jaunas elektroapakšstacijas celtniecību. Kopumā tā gan esot tikai neliela darbu daļa, kas tiek īstenota, attīstot pašu daudzfunkcionālo kvartālu. Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) pārstāve Una Ahuna-Ozola norāda, ka no kopējās līdzās esošā satiksmes mezgla rekonstrukcijas summas - 21 miljona latu - attīstītāja līdzfinansējums esot aptuveni 20%. Mezgla rekonstrukcijai piesaistīts arī Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums.
«Daudzfunkcionālais objekts ietver gan tirdzniecības centru, gan dzīvojamās un biroju ēkas, tāpēc paredzam, ka automobiļu satiksme uz to būs ievērojama,» uzskata A. Tīla. Tāpēc viens no svarīgākajiem projekta nosacījumiem esot radīt tādu infrastruktūru, kas iespējami mazāk sarežģītu pārējā transporta kustību. «Tilts šajā situācijā ir vislabākais risinājums,» par pārvadu, kas izbūvēts līdz ar paredzēto tirdzniecības centra teritoriju, saka A. Tīla. RDSD pārstāve U. Ahuna-Ozola skaidro, ka satiksmes pārvads, kura izbūvi departaments jau ir pabeidzis, vedīs uz tirdzniecības centru, kas tiks celts starp Daugavgrīvas ielu un jaunizbūvēto Nameja krastmalu. Departaments minēto pārvadu iekļāvis satiksmes mezgla rekonstrukcijas projektā un cēlis pēc daudzfunkcionālā kvartāla pasūtītāja - SIA Daugavgrīvas NIP - lūguma. Tā izbūves un pielāgošanas darbu izmaksas pilnībā uzņēmušies daudzfunkcionālā kvartāla projekta pārstāvji.