Mūsdienās naivai liekulībai nav vietas ne mākslā, ne tehnikā. _Volkswagen_ var bez kautrēšanās paziņot, ka jaunā _Touareg_ konkurenti ir _BMW X5_ un _Mercedes ML_, un nav vajadzīga nekāda vīģes lapa, lai piesegtu «tautas auto» logotipu. _Touareg_ vēlas līdzināties _Dāvidam_ un iepatikties aristokrātiem tāds, kāds ir.
Da Silvas kods
Volkswagen ar nodomu bija izvēlējies Itālijas kultūras galvapilsētu jaunā Touareg testiem. Preses konferenci ievadā Leonardo da Vinči izgudrojumu fragmenti videorullītī veikli sapīti ar Touareg skicēm. Fonā pavīd arī Vitrūvija cilvēks, viens no slavenākajiem (un arīdzan visvairāk tiražētajiem - pat uz 1 eiro monētas) ģēnija zīmējumiem, ko uzskata par cilvēka proporciju kanonu. Lai gan aizgūti no arhitektūras, šie kanoni nav piemērojami automobilim. Tas tikai būtu numurs, ja Touareg platums «plecos» būtu tikai ceturtdaļa no tā augstuma, bet spoguļi jeb «ausis» līdzinātos trešdaļai priekšpuses jeb «sejas» augstuma! Tāpēc jau Volkswagenam ir savs dižgars ar «da» vārdā dizaina šefs Valters da Silva, kurš dievina pareizas proporcijas un zina, kā tikt galā ar uzdevumiem, kas nebūtu pa spēkam renesanses gleznotājam. Piemēram, panākt, lai Touareg vienlīdz labi izskatās gan uz 17, gan 20 collu diskiem. Vitrūvija cilvēka konstante, pēda = 1/6 auguma te nedarbojas.
Vieglāks un greznāks
VW stilistu darbs ir garāks, platāks, taču arī zemāks par pirmo Touareg un joprojām tikai piecvietīgs. Tādējādi modelis tiek klasificēts zemāk par Audi Q7. Taču, apsēžoties pie stūres, ir skaidrs, ka Audi steigšus jādomā kas jauns. No iepriekšējā utilitārisma, kas tomēr spiedās cauri ādas un hroma apdarēm, Touareg vairs nav ne vēsts. Iespējams, durvju plastmasas un kāda sīkāka detaļa salīdzinājumā «aci pret aci» zaudētu «iksam» un citiem «luksiem», taču kopumā Touareg iekārtots grezni. Sevišķi izdevusies stūre, kas saglabājusi Golf 6 sākto ģeometriju, taču izveidota brangāka, kā jau pienākas smaga sport-utility komandēšanai. Pag, pag - smaga? Jaunais Touareg ir par 200 kg vieglāks par veco, kaut arī ir komfortablāks, ātrāks un aprīkots ar dažādām neredzētām ierīcēm. Viena no tām VW iesvēlusi tādā lepnumā, ka demonstrācijas nolūkos pat tikām atrauti no vakariņu galda. Dynamic Light Assist ievieš jaunu standartu adaptīvo lukturu uzbūvē. Mehānisks cilindrveida aizvars ar izgriezumiem, fotoradara vadīts, «izzīmē» tumšu četrstūri uz pretimbraucošās mašīnas, pārējo ceļu joprojām nemainīgi apspīdinot ar tālajām gaismām. Papildaprīkojuma cenas vēl nav paziņotas, taču jādomā, ka šis planetārijs maksās vairāk par vecā Touareg biksenonu (1578 eiro). Touareg tagad ir divreiz lielāks infodisplejs panelī un navigācijas ekrāns, kas rāda 4 kameru veidotu skatu no putna lidojuma ar pašu mašīnu vidū.
Hibrīds neattaisno cerības
Viena no Touareg versijām ir pirmais VW sērijveida hibrīds. V6 kompresormotora (280 ZS) un 35 kW elektromotora kombinācija sola summāro jaudu 380 ZS, atbilstošu dinamiku un teju divarpus tonnu smagam džipam netipisku degvielas patēriņu 8,2 l/100 km. Hibrīdu taupīgā daba parādās pilsētas satiksmē, taču Touareg pat tuvu netika Lexus RX450h pieticībai. Lai gan hibrīds spējot kustēties ar 50 km/h tikai ar elektrību, benzīna motors pieslēdzās ļoti ātri, un borta dators rādīja 13-14 litru. Vāciešiem esot izdevies nobraukt to pašu Florences maršrutu ar 11 litriem, kas tik un tā ir tālu no rūpnīcas datiem. Hibrīdam ir nejauki asas bremzes, un pārnesumkārba prasās pēc rokas vadības, bet zemstūres lāpstiņu vairs nav... Labi, ka elektromotors nav uzkārts uz pakaļējiem riteņiem kā Lexus, un Touareg Hybrid saglabā pilnvērtīga SUV īpašības.
Viva TDI!
Tikai 5 procenti pārdoto Touareg būs kosmiski dārgie hibrīdi - tad labāk pabrauksim ar to, kam tiks 80%. Tas ir V6 TDI, labākā Touareg versija visos parametros, ieskaitot degvielas patēriņu (7,4 l/100 km). Tā Bluemotion tehnoloģija ietver virkni tehnisku risinājumu no atslēdzama degvielas sūkņa līdz apsildāmai ātrumkārbai un start/stop sistēmai. V8 TDI ir par 100 zirgspēkiem vairāk (340 pret 240), bet griezes moments izkustinātu aviolaineri. Taču 4,1 l motors atsaucas pedālim ar kavējumu, bet V6 ir gatavs izrāvienam uzreiz. Jaunā 8 ātrumu pārnesumkārba teicami izlīdzina dīzeļa darbību, un komplektā ar perfektu skaņas izolāciju Touareg ātri traucas pa autovia bez skaņas un piepūles. X5 pa asfaltu joprojām brauc labāk, taču atšķirība ir jūtami sarukusi, turklāt BMW baidās bezceļa. Lai Touareg joprojām varētu saukties par apvidus auto, dīzeļiem var piepirkt Terrain Tech paketi ar pazeminātajiem pārnesumiem. Tā kā 4xMotion pieļauj centrālā un aizmugurējā diferenciāļa bloķēšanu, bet pneimopiekares maksimāli sniegtais klīrenss ir 30 cm, Touareg, tāpat kā pirmais modelis, spēj balansēt uz diviem riteņiem kā zilonis cirkā. Automobiļa bāzes cena Latvijā pieaugusi vairāk nekā par 1000 eiro, un labi nokomplektēti auto būs krietni dārgāki par 50 000 eiro. Taču cik maksā «goliāti», uz ko folksvāgena Dāvids nomērķējis savu lingu? Starp citu, joprojām nav vienprātības, vai Mikelandželo atveidojis varoni pirms vai pēc episkās cīņas. Kur ir VW Touareg, rādīs pārdošanas rezultāti.