Daudzviet Rīgā, kā jau pilsētā ar senu vēsturi, ielu tīkls sastāv no šaurām brauktuvēm un ir daudz nepārredzamu krustojumu.
«Pārdaugavā ir liels skaits slikti pārredzamu krustojumu. Gadās, ka krustojumos trūkst vai nav pareizi uzstādītas ceļa zīmes, pārāk tuvu tiem atrodas koku vai krūmu zari, nav uzstādīti t. s. satiksmes spoguļi,» situāciju raksturo autožurnālists Ainārs Zariņš.
«Āgenskalnā jau gadiem izveidojušās tā saucamās problēmvietas, kas rodas šauro apkaimes ielu krustojumos ar maģistrālo Slokas ielu,» AutoDienai raksta lasītājs Kārlis un izklāsta: «Braucot pa E. Smiļģa ielu, krustojums ar Slokas ielu no kreisās puses ir nepārredzams, bet ātrums šeit bieži ir liels. Risinājums varētu būt, piemēram, ātruma ierobežošana vai ceļa zīmes ar izsaukuma zīmi uzstādīšana gan Smiļģa ielā (uzkrāsojot skaidru stoplīniju), gan Slokas ielā. Savukārt, braucot pa Slokas ielu Imantas virzienā, sliedes šķērso viena virziena brauktuvi, bet nav nekādu informējošu zīmju, ka tam, lai turpinātu braukšanu pa savu joslu, ir jāpārkārtojas pāri sliedēm. Liekas pašsaprotami, taču iesācējiem es ieteiktu pārbaudīt, vai aiz muguras netuvojas tramvajs. Nedaudz tālāk atrodas Slokas un Nometņu ielas krustojums. Nometņu iela ir vienvirziena iela, pa kuru satiksme ir gana intensīva. Vispār, ja luksoforu var uzstādīt Slokas un Kuldīgas ielas krustojumā, tad kāpēc šī iela sliktāka? Tas samazinātu braukšanas ātrumu arī nākamajā - Slokas ielas un Smiļģa ielas - krustojumā.»
Nepārredzamajos krustojumos satiksmes organizāciju varētu uzlabot divos veidos. Protams, vislabāk jau būtu, ja uzstādītu luksoforus, taču tas ir finansiāli ietilpīgs, tāpēc maz ticams projekts. Vēl viens variants ir uzstādīt šajos krustojumos «Stop» zīmes un skaidri apzīmēt uz brauktuves stoplīnijas tā, lai krustojumos iebraucošie transportlīdzekļi netraucētu tiem, kas virzās pa galveno ielu. «Senāk redzamības uzlabošanai tajos bieži uzstādīja spoguļus, «Stop» zīmes un uzzīmēja stoplīnijas. Ir vērts atgriezties pie šīs prakses,» iesaka arī autožurnālists Guntars Pulss.