Tomēr Skolas Dienā šoreiz nolēmām palūkoties uz dažiem pieņēmumiem, kas sabiedrībā ir visai dziļi iesakņojušies - gan apzinātā, gan neapzinātā formā -, taču, ļoti iespējams, jau balansē uz stereotipu robežas. To, vai un kāpēc šie pieci pieņēmumi atbilst patiesībai un kā tie dzīvo skolu realitātē, lūdzām komentēt trim speciālistēm - skolas direktorei, skolas psiholoģei un pētniecei, kas strādā ar dzimumu līdztiesības jautājumiem. Galarezultāts, protams, nav viennozīmīgs, tomēr varbūt ļauj paraudzīties mazliet citām acīm uz ierastiem priekšstatiem.
Lai gan ir skaidrs, ka dzimumu atšķirības tiešām atstāj savu iespaidu uz izglītošanās procesu, vienlaikus ir grūti nošķirt dabisku uzvedību no iemācītas. Skolas vidē daudz kas atkarīgs gan no skolotājiem un viņu profesionalitātes, gan no zēnu un meiteņu audzināšanas ģimenē un sabiedrībā. Kā norāda skolas psiholoģe Sanita Paula, ir vērts pievērst uzmanību arī mācību saturam, kur (dažkārt neapzināti) tiek akcentēti viena vai otra dzimuma lomu sadalījumi, stereotipi. Pētījumi arī liecina, ka dzimums ir tikai viens no faktoriem, kas ietekmē sasniegumus dažādos mācību priekšmetos. Ļoti spēcīgs faktors, piemēram, ir arī sociāli ekonomiskais stāvoklis ģimenē.