Domes pārstāve Kristīne Duļbinska norāda, ka šī summa «obligāti nav jāiztērē» un drīzāk tas esot skaitlis, kuru pašvaldība apņemas nepārsniegt. Savukārt laikraksta galvenā redaktore Gundega Mertena plašos komentāros nevēlas ieslīgt un atcērt, ka tas nav šodienas jautājums, jo avīze ar šādu informēšanu nodarbojas vairākus gadus. Kā liecina IUB mājaslapā atrodamā informācija, tā tas ir, bet citus gadus vienošanās bijusi par krietni mazākām summām. «Tas ir klasiskais variants, kā nopirkt laikraksta lojalitāti,» saka mediju eksperts Sergejs Kruks.
Abas puses nesniedz viennozīmīgu skaidrojumu par to, ko dome iegādājusies iepirkumā par «informatīvo pakalpojumu». «Iepirkuma priekšmets ir Ventspils pilsētas pašvaldības, tās iestāžu un kapitālsabiedrību oficiālās informācijas, lēmumu, paziņojumu un skaidrojumu izvietošana vietējā Ventspils laikraksta latviešu un krievu valodas versijā,» papildus uzskaitīdama dažādus likumus, kas pašvaldībai uzliek par pienākumu informēt sabiedrību, klāsta K. Duļbinska. VB redaktore G. Mertena sākotnēji nevēlas skaidrot, kas par šo naudu tiek publicēts, un tā vietā aicina pāršķirstīt Ventas Balss lappuses. Pēc tam viņa sāk stāstīt, ka tā ir domes struktūrvienību sagatavotā informācija avīzes saturā, «izņemot ar retiem gadījumiem, kad viņi lūdz mūsu profesionālo palīdzību sagatavot kādu publikāciju korekti, kas ir pēc iespējas skaidrāka un saprotamāka informācija mūsu iedzīvotājiem».
Ņemot vērā VB reklāmas laukuma cenas un nerēķinot iespējamās atlaides, izriet, ka par 250 000 latu dome aptuveni katra ceturtā numura latviešu un krievu valodas versijā var informēt lappuses apjomā. 2010. gadā dome VB «iepirkās» par divreiz mazāku summu. «Pilsēta aug un attīstās, piemēram, pirms gada, diviem mums nebija tādas tēmas kā veloceliņi,» skaidro redaktore. Savukārt domes pārstāve stāsta, ka šogad tika noslēgta «vispārīgā vienošanās, kuras ietvaros norādītā līguma summa obligāti nav jāiztērē». Iepirkums noslēgts sarunu rezultātā, nerīkojot konkursu. «Kāpēc jums ir tāda interese, it kā mēs būtu nodarbojušies ar kaut kādu noziegumu. Attieksme vienmēr ir šāda. Nav mums cita medija, kas to varētu izdarīt,» saka G. Mertena.
Mediju eksperts S. Kruks pauž, ka ar tik apjomīga iepirkuma palīdzību dome var nopirkt ne tikai oficiālos reklāmas laukumus, kuros publicēta oficiāla domes pārstāvju sagatavota informācija, bet, iespējams, arī lojalitāti un bonusus ārpus šīm lappusēm.