Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Ceturtdiena, 14. novembris
Fricis, Vikentijs

Dusmīgais putns Audi RSQ3

Normunds Avotiņš

Vismazākā Audi krosovera sarkanajā aizmugures bamperā burtiski iegriezts melns difuzors jeb gaisa plūsmas uzlabotājs. Kreisajā pusē tukšgaitā vāri, tomēr neparasti dobji dun ovāls izpūtējs, kāds būtu pašā laikā ellišķīgajam superuniversālim Audi RS6, bet noteikti ir pārāk liels parastam Audi Q3. Atšķirībā no astoņcilindru monstriem labajā pusē otra izpūtēja nav - tikai tāpēc, lai iekšpusē atbrīvotu nišu akumulatoram. Motortelpā tam vairs nav vietas, jo automašīnas priekšu līdz pēdējam centimetram aizņēmis piecu cilindru turbodzinējs ar 310 zirgspēku jaudu. Sarkanais velniņš no Quattro GmbH tabakdozes ir Audi RSQ3 - jau ceturtais Audi RS modelis šogad, toties pirmais Q modelis, kam piešķirts gods nest RennSport abreviatūru.

Quattro spēks

Varētu domāt, kas tur liels - uztaisīt RS modeli? Vajadzīgs tikai neproporcionāli jaudīgs motors, visu riteņu piedziņa, pāris RS emblēmu, maza stūre un lielas bremzes. Tomēr RS ir absolūtā Audi modeļu elite.

Lai gan Quattro GmbH, tāpat kā konkurentu M un AMG, nodaļas ir 100% rūpnīcas īpašums, sporta nodaļas vīriem ir sava teikšana, argumenti un iebildumi. Kad Audi sāka piedāvāt lokomotīves biedējošo Q7 ar 12 cilindru dīzeļmotoru, mārketinga nodaļa Ingolštatē nosprieda, ka tā ir varen laba iespēja laist tirgū pirmo RS Q7.

Bet Quattro nodaļa pateica striktu nein (nē - vācu. v.), un trīstonnīgais megalodonts palika «tikai» Q7 V12. Sporta nodaļas statusu uzsver pat rūpnīcas demomašīnu numura zīmes, kuras ierastā IN (Ingolštate) vietā sākas ar HN - no Heilbronnas, kur atrodas Quattro GmbH izpētes centrs. Tomēr sarkanajam S burtam Audi pasaulē piemīt maģisks pievilkšanas spēks, kas spēj izvilkt no pircēju makiem apbrīnojami neadekvātas naudas summas. Tāpēc «sportisti» piekāpās līdz pērn iznākušajam Audi SQ5, kas dīzeļa versijā ir labākais Q5, kāds jebkad radīts. Audi Q3 nav tik ienesīgs kā Q5, toties izrādījies pietiekami izveicīgs, lai ieinteresētās personas mudinātu doties uz Nirburgringu un Nordšleifes dullajos līkumos izslīpēt RSQ3 - pirmo un pagaidām vienīgo augstākā līmeņa krosoveru savā klasē.

Brāļi no RennSport

Viskarstākais Q3 tika izrādīts Land of Quattro Alpu tūres ietvaros, kas vienlaikus bija gan labi, gan ne visai. Šaurās, līkumotās kalnu pārejas 2000 un vairāk metru augstumā ir īstenā šādu automobiļu dzīves vide.

Taču mazā RS ballītē piedalījās arī lielie brāļi. Audi RS7 stihija ir autobāņi, pa kuriem 180 km/h šķiet kā nīkšana korķī, turpretim Col de Turini 180 grādu līkumos superhečbeks tiecas iesprūst kā atomzemūdene Ķīles kanālā. Tomēr pārsēžoties no 560 zirgspēku un zemas kabīnes mazākā un augstākā RSQ3, pirmā sajūta ir tāda, it kā no F-16 būtu pārsēdināts lauku miglotājā, kas redzams animācijas filmiņā par lidmašīnām. Atslēdzamie cilindri, mistiskā pussacīkšu piekare un keramiskās bremzes paliek citā pasaulē. Audi RSQ3 adaptīvo amortizatoru nav pat par piemaksu, tikai Audi Drive Select režīmi, kurus var dabūt katram dīzelim. Toties RSQ3 ir trumpis, kāda nav neviena, pat RS4 piedurknē, - mazi gabarīti un neliels svars. Ar obligāto septiņu pārnesumu S-Tronic kārbu RSQ3 spēj noturēties deviņu litru patēriņa robežās. Laikam jau ne velti šis motors atkal saņēmis Engine of the Year savā klasē.

Sarkanais un zilais

2,5 litru dzinējs ir tieši tāds pats kā Audi TTRS un 2012. gadā pārtrauktajā RS3 Sportback, tikai par 30 zirgspēkiem vājāks. To gan nekādi nevar manīt, jo 5,2 sekunžu uzrāvienu uz papīra dabā pastiprina dinamika, kas liek ausīs šalkt. RSQ3 ir teicams Audi revanšs par «smagā bumbvedēja» RS6 virzienā ne reizi šautajām kritikas raķetēm, jo pagriezienos šķiet, ka krosovers vispār neko nesver.

Par divarpus centimetriem pazeminātās virsbūves sāngāzes ir minimālas, 19 collu riepu saķere ir laba. RSQ3 apriepojums ir dārgs, toties vienāds, bet priekšējo disku iekšpusē strādā Audi modernākie un vieglākie bremžu diski ar viļņotām malām.

Lai gan patiesā ātruma krāsa ir sarkana, esmu spiests atzīt, ka vislabāk RSQ3 izskatās zilā krāsā. Pirmkārt, tāpēc ka tā dēvētais Sepangas zilais tonis pieejams tikai RS modelim, otrkārt, tāpēc ka uz tā lieliski izskatās alumīnija krāsas dekori. Un, treškārt, tāpēc ka sarkans RSQ3 izskatās pēc sivēnus dragājošā Angry Birds analoga uz riteņiem. RS skaņa, kura Dynamic režīmā iegūst izpūtējā pavērta vārsta papildu noti, ir standartā visiem RSQ3. Nekādu sevišķu specefektu nav arī salonā, tikai obligātais RS logo komplekts, melni griesti, tēraudpelēki «pulksteņi» un rūtiņās stepēti sēdekļi, kas personīgi man šķita nepietiekami dziļi. Turpretim turīgajai auditorijai, kas vēlēsies tikt pie vis, vis iespaidīgākā pilsētas «džipiņa», šāds noformējums Zegna Sport stilā būs tieši pa prātam.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cena

Audi RSQ3 54 600 eiro

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?